جامعه اطلاعاتی آمریکا فرضیه «ساخته دست بشر» بودن کرونا را رد و همچنین اعلام کرد که در این ویروس تغییرات ژنتیکی ایجاد نشده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از پولیتیکو نوشت: آژانس «مدیریت اطلاعات ملی» که بر تمام جامعه اطلاعاتی آمریکا نظارت می‌کند، بیانیه‌ای غیرمعمول صادر کرد و از تحقیقات درباره یافتن منشاء کرونا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: تمام جامعه اطلاعاتی آمریکا همواره از سیاستگذاران آمریکا و کسانی که در حال پاسخ دادن به کووید-۱۹ هستند، حمایت حیاتی به عمل می‌آورد. جامعه اطلاعاتی با اجماع جامعه عملی مبنی بر اینکه ویروس کرونا ساخته دست بشر نبوده یا تغییرات ژنتیکی در آن ایجاد نشده، هم‌رای است.

آژانس مدیریت اطلاعات ملی آمریکا عموماً در خصوص مسائل مورد تحقیق و تجسس خود یا تایید عمومی یک یافته خاص اظهارنظر نمی‌کند.  

کاخ سفید مدعی است که انتشار کرونا به دلیل خارج شدن این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین است.  

در همین ارتباط، آژانس مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که همچنان در حال بررسی منشاء انتشار این ویروس است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون حدود سه میلیون و ۲۵۷ هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از یک میلیون و ۲۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 506813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیدار IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    راست گفته ویروس جدید ساخته انسان نیست دست فرازمینیها در کاره تا کره زمین را تا حدی به حالت طبیعیش برگردانند!