سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک زیردریایی آمریکا را حمله با تسلیحات اتمی تلقی می‌کند و آن را با حمله تلافی‌جویانه پاسخ می‌دهد.

ماریا زاخارووا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک زیردریایی آمریکا را به عنوان حمله با تسلیحات اتمی تلقی می‌کند بنابراین با یک حمله تلافی‌جویانه پاسخ آن را خواهد داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی همچنین ادامه داد که اقدام آمریکا در استقرار زیردریایی‌ حامل موشک‌های بالستیک با کلاهک‌های هسته‌ای کم‌قدرت یک گام خطرناک است که منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

وی توضیح داد: ‌«ما مقاله‌ای که در ۲۴ آوریل (پنجم اردیبهشت ما) در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته بود و به موضوع ایجاد کلاهک‌های هسته‌ای کم قدرت w۷۶-۲ و استقرار آن در برخی از زیردریایی‌های تریدنت این کشور اشاره داد، ملاحظه کردیم. همانطور که قبلاً بارها گفته‌ایم ما این مسئله را یک گام خطرناک می‌دانیم و معتقدیم که عامل ثبات‌زدایی می‌شود».

این دیپلمات روس سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد که مسکو هرگونه حمله با استفاده از موشک‌های بالستیک پرتاب شده از زیردریایی آمریکا را صرفنظر از ماهیت‌ آن، حمله با استفاده از سلاح‌های اتمی قلمداد می‌کند و بر اساس حملات تلافی‌جویانه پاسخ خواهد داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کده بود که اقدام آمریکا در تولید موشک‌های W۷۶-۲، خطر تقابل اتمی را افزایش می‌دهد.

 بنا به گفته کارشناسان آمریکایی موشک‌های جدید آمریکا قدرت انفجاری پنج تا شش کیلوتُن را دارد.

اواسط بهمن‌ ماه سال ۹۸، پنتاگون اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا به منظور «بازدارندگی» دشمنان و رقبای خود از جمله روسیه، موشک‌های اتمی کم قدرتی را در زیردریایی‌های خود مستقر کرده است.

کد خبر 506721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha