فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر استفاده مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: استفاده ۵۷۰ هزار نفر از مترو تهران در روزهای اخیر عدد قابل توجهی است.

زالی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علیرضا زالی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه میزبان مسوولان کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و مدیرعامل مترو و ناوگان اتوبوسرانی بود، گفت: در این جلسه گزارش مبسوطی از کلیه اقدامات و اجرای پروتوکل های بهداشتی ارائه شد.

وی با اشاره به این که میزان استفاده مردم شهر تهران از ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: استفاده  ۵۷۰ هزار نفر از مترو تهران در روزهای اخیر عدد قابل توجهی است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید براین که کاهش بار ترددها و ترافیک در سطح شهر نیازمند اجرای برنامه‌های مداخله‌ای و عمیق‌تر با همکاری نهادی‌هایی همچون پلیس راهور و مسوولان شهر تهران است، افزود: امروز در مناطق مرکزی تهران ۷۵ درصد بار ترافیکی افزایش یافت، که باید این موضوع بررسی و تمهیدات لازم برای کاهش ترددها و در ادامه ریشه کنی اپیدمی کرونا اعمال شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۵۰ درصد از مسافران مترو از وسایل حفاظت شخصی اعم از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند که باعث قطع زنجیره بیماری کرونا و کاهش سرایت آن می‌شود.

دکتر زالی افزود: با توجه به احتمال افزایش بار حجم مسافران مترو در روزهای آتی مقرر شد راهکارهایی برای تهیه ماسک‌های متناسب با پروتکل های بهداشتی و قیمت مناسب برای مسافران انجام پذیرد.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، قرار است که اقدامات کارشناسی در این زمینه با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران، وزارت صمت و گروه‌های خیرین انجام پذیرد و به همین شکل زمینه تدارک و لجستیک مستمر و پابرجایی برای تهیه ماسک فراهم شود تا در اختیار مسافران متروی تهران قرار گیرد.

دکتر زالی با اشاره به اعمال نظارت بر لزوم استفاده از ماسک در مترو گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد شهروندان الزام استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند و طبیعتا این کار باعث کاهش شانس ابتلای افراد و انتشار ویروس در تماس‌های بالقوه نزدیک در مترو می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک در مترو برای حفاظت خود فرد و دیگران الزامی است.

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از آمادگی زیرساخت‌های لازم این کار محقق می‌شود. بنابراین شهرداری و مترو در حال تدارک زیرساخت‌های لازم هستند تا بدون ایجاد مشکلی برای شهروندان این کار تحقق پیدا کند.

کد خبر 506658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    ماسک را رایگان به مسافرین مترو بدهید