پزشکان در سراسر جهان موارد بیشتری از یک نشانگان التهابی نادر اما بالقوه مرگبار را در کودکان گزارش کرده‌اند که به نظر می‌رسد به عفونت با ویروس کرونا ارتباط دارد.

Kawasaki disease

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین حدود ۱۰۰ مورد از این بیماری غیر معمول دست کم از شش کشور آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس گزارش شده است و پزشکان در این کشورها در حال تحقیق در این باره هستند.

نخستین موارد از این عارضه این هفته هنگامی آشکار شد که سرویس ملی بهداشت بریتانیا به متخصصان کودکان درباره پذیرش شماری از کودکان در بخش‌های مراقبت ویژه هشدار داد که مخلوطی از علائم «نشانگان شوک سمی» و عارضه‌ای به نام «بیماری کاوازاکی» را داشتند. 

نشانگان شوک سمی یک عارضه مرگبار ناشی از تولید سموم ناشی از عفونت برخی باکتری‌ها در بدن است.

بیماری کاوازاکی یک اختلال التهابی است که رگ‌های خونی، قلب و سایر اندام‌ها را مبتلا می‌کند و می‌تواند باعث آسیب قلبی شود. این بیماری با  تب، دانه‌های پوستی، تورم غدد لنفاوی و در موارد شدید التهاب شریان‌ها و قلب بروز می‌کند.

تا به حال ۱۹ کودک مبتلا به این عوارض در بریتانیا گزارش شده‌اند، اما همه آنها زنده مانده‌اند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هم روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از ابتلای چندین کودک در این کشور به التهاب اطراف قلب خبر داد و افزود با اینکه شواهد کافی برای ثابت کردن ارتباط این عارضه به ویروس کرونا وجود ندارد، موارد بیماری «بسیار جدی» گرفته می‌شود.

دست کم سه کودک از شش ماه تا هشت سال مبتلا به عارضه مشابه نیز در آمریکا درمان شده‌اند.

کد خبر 506590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha