وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد رهبر کره شمالی در روزهای اخیر دیده نشده و منابع اطلاعاتی ایالات متحده از نزدیک خبرهای مربوط به کیم جونگ-اون را پیگیری می‌کنند.

دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، مایک پمپئو روز چهارشنبه به وقت آمریکا در پاسخ به شبکه خبری فاکس درباره سرنوشت رهبر جوان کره شمالی گفت: ما در روزهای اخیر کیم جونگ-اون را ندیده‌ایم و خبر تازه در این باره نداریم اما شرایط را از نزدیک زیر نظر گرفته‌ایم. پیش‌تر دانلد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته بود می‌داند کیم کجاست اما نمی‌تواند چیزی درباره آن بگوید.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش مدعی شد کره شمالی ضربه‌ای بسیار سخت از شیوع گسترده کروناویروس یا قحطی فراگیر خواهد خورد. پمپئو گفت: یک خطر بسیار جدی این کشور را تهدید می‌کند؛ قحطی و کمبود شدید غذا. ما همه چیز را از نزدیک زیر نظر داریم، چون هر کدام تاثیری واقعی بر ماموریت نهایی ما می‌گذارند که همان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی است.

در دهه ۱۹۹۰ یک قحطی مرگبار درون مرزهای کره شمالی را درنوردید و صدها هزار نفر را به کام مرگ کشاند. کیم جونگ-اون از حدود دو هفته پیش دیگر دیده نشده و گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی یا محل اقامت او شدت گرفته است.

کیم و ترامپ در دو سال اخیر سه بار با هم دیدار و گفتگو کرده‌اند و در هر سه آنها خواهر ۳۱ ساله رهبر جوان کره شمالی حصور داشته است؛ چهره‌ای که گفته می‌شود جدی‌ترین گزینه جانشینی کیم جونگ-اون ۳۶ ساله پس از مرگ است.

کد خبر 506586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha