مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
۰ نفر

شستن دست با آب و صابون که از مدت‌ها پیش برای پیشگیری ازعفونت‌های تنفسی توصیه می‌شده، در زمانه شیوع کرونا اهمیت بیشتری یافته است.

hand washing

تماس دست‌های آلوده با چشم، بینی و دهان باعث انتقال ویروس کرونا به بدن شما می‌شود.

اما شستن دست به شکلی که واقعا برای جلوگیری از عفونت موثر باشد، کار آسانی نیست. این شش اشتباه رایج ممکن است تاثیربخشی شستن دست‌هایتان را کاهش دهند:

۱.به دفعات کافی دست‌هایتان را نمی‌شویید: در مواقع گوناگونی در طول روز برای جلوگیری از انتقال عفونت باید دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید یا اگر به آب و صابون دسترسی ندارید، از ژل‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل استفاده کنید. البته این ژل‌ها به اندازه شستن آب و صابون موثر نیستند.

در این موارد باید دست‌هایتان را بشویید:

- هنگامی که در فضاهای عمومی هستید و چیزهای مانند گاری خرید، پیشخوان و دستگیره‌ها در را لمس می‌کنید.

- پس از عطسه و سرفه کردن.

- پیش از لمس کردن صورت‌تان به خصوص چشم‌ها، بینی و دهان.

- پیش و پس از خوردن غذا و تهیه کردن غذا.

- بعد از لمس کردن حیوانات خانگی یا دادن غذا به آنها یا دفع فضولاتشان.

- پیش و پس از مراقبت از افراد دیگر از جمله عوض کردن پوشک.

- پس از جمع کردن و بیرون بردن آشغال‌ها.

۲. برای کف کردن نیاز به صابون بیشتری دارید: دست‌هایتان را با آب گرم یا سرد تر کنید و بعد سخاوتمندانه از صابون استفاده کنید. برای شستن مطلوب به اندازه یک سکه کوچک صابون مایع به کار ببرید. لازم نیست «صابون ضد باکتری» به کار ببرید، این نوع صابون‌ها سودمندی بیشتری ندارند. دست‌های‌تان را کاملا به هم بمالید تا صابون کف کند و کثیفی‌ها، چربی و میکروب‌ها از روی دست جدا شوند.

۳. همه بخش‌های دست‌تان را نمی‌شویید: هنگام شستن دست نباید ساییدن پشت دست، بین انگشت‌ها و به خصوص زیر ناخن‌ها را فراموش کنید. ناخن‌هایتان را کوتاه نگهدارید تا کثافات زیر آنها جمع نشوند.

۴. برای مدت کافی دست‌تان را نمی‌شویید: ساییدن دست‌تان با صابون دست کم باید ۲۰ ثانیه طول بکشد (معادل خواندن دوبار آهنگ «تولدت مبارک»)

۵. دست‌هایتان را باید کاملتر آبکشی کنید: بعد از ساییدن دست‌هایتان، لازم است آنها را با آب جاری آبکشی کنید تا همه کثیفی‌ها از روی آنها زدوده شود. پاک کردن کامل صابون از روی دست‌هایتان همچنین احتمال تحریک پوست را کمتر می‌کند.

۶. دست‌هایتان را خشک نمی‌کنید: میکروب‌ها از طریق دست‌ها تر راحت‌تر منتقل می‌شوند، بنابراین پس از شستن دست‌هایتان باید برای خشک کردنشان با یک حوله پاک وقت بگذارید. حوله‌های دستی در خانه‌تان را هم باید به طوربشویید. اگر در مکانی عمومی هستید، استفاده از حوله کاغذی بهتر از خشک‌کن‌های برقی است

کد خبر 506570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha