داور بین المللی سابق فوتبال ایران گفت: فکر می‌کنم هر تغییری که در قوانین بین‌المللی داوران اتفاق می‌افتد، با نظرات افراد خبره‌ فوتبال، بازیکنان و داوران انجام می‌گیرد.

مظفری زاده

به گزارش همشهری آنلاین   سعید مظفری زاده، کارشناس داوری که این روزها در کانادا به سر می‌برد، در گفت‌وگو با برنامه ورزش تعطیل نیست درباره فعالیت این روزهای خود گفت: ما هم مثل تمام مردم دنیا این روزها در خانه به سر می‌بریم و در خانه ورزش می‌کنیم. در ماه مبارک رمضان دست به دعا هستیم که هر چه زودتر این اتفاقات ختم به خیر شود و مشکلات برطرف شود.

وی در رابطه با قوانین جدید داوری و تأثیر آن‌ها بر ماهیت کار داوران در آینده، اظهار داشت: من فکر می‌کنم هر تغییری که در قوانین بین‌المللی داوران اتفاق می‌افتد، با استفاده از نظرات افراد خبره‌ فوتبال، بازیکنان و داوران انجام می‌گیرد. در واقع آن‌ها سعی می‌کنند کیفیت و جذابیت بازی فوتبال بالاتر برود و هماهنگی در اجرای قانون بیشتر شود.

این کارشناس داوری افزود: در تغییرهایی که در چند سال گذشته صورت گرفته، سعی بر این بوده که هماهنگی کار بین داوران فوتبال و اجرای قانون به صورت یکنواخت انجام شود. ما نمونه این اتفاق را در تغییر قوانین امسال هم شاهد هستیم.

مظفری‌زاده به قانون خطای هند اشاره کرد و گفت: در بازی فوتبال گاهی توپ به شانه بازیکن برخورد می‌کرد و تشخیص آن در لحظه برای داور مسابقه سخت بود که بفهمد توپ به شانه بازیکن برخورد کرده یا به قسمت بازوی او اصابت کرده است ولی در قوانین جدید قسمت بالا که هم‌راستا با زیربغل هست را جزو دست حساب نکرده‌اند. به نظرم با این قانون جدید، کار داور راحت‌تر می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه قانون جدید هند، شبهات را برای داوران و بازیکنان برطرف می‌کند ادامه داد: در گذشته زمانی که توپ به قسمت کتف برخورد می‌کرد جای شک و شبهه به وجود می‌آمد که توپ به قسمت بالا برخورد کرده یا قسمت پایین، اما در قانون جدید این شبهات برطرف می‌شود.

مظفری‌زاده درباره کمک سیستم VAR به داوری دنیا، عنوان کرد: به نظرم سیستم VAR خیلی به داوری کمک کرده و ضریب خطاها و اشتباهات داوری را کم کرده است. در حال حاضر نیز سعی بر این شده ایراداتی که این سیستم دارد را کاهش بدهند. اگر دقت کرده باشید در لیگ برتر انگلستان، داور VAR نظر خودش را به داور انتقال می‌دهد و داور وسط بدون اینکه بخواهد خودش ورود کند، نظر او را اعمال می‌کرد، اما در حال حاضر تأکید کرده که داور در مسائل تحلیلی به کنار زمین برود و خودش حتماً تصاویر را ببیند و یا در بعضی مواقع از کمک داور خود استفاده کند.

کد خبر 506561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha