چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

سرپرست هواشناسی قصرشیرین گفت: وزش باد که این شهرستان مرزی را فراگرفته هم‌اکنون با سرعت ۹ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر در حال وزیدن است.

تندباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر پرویز نجفی چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت افزود: وزش باد در این منطقه از صبح امروز آغازشده و به‌صورت لحظه‌ای در حال وزیدن است.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد شب گذشته نیز به ۴۲ کیلومتر بر ساعت رسید، هم‌اکنون دمای هوا در قصرشیرین استان کرمانشاه ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز ۲۵ درصد است.

سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی سه روز درگیر گردوخاک بوده و همچنین از ابتدای فروردین تاکنون ۳۷.۲ دهم میلی‌متر باران در قصرشیرین باریده است.

وی عنوان کرد: ناپایداری هوا تا فردا در جو منطقه حاکم است و از روز شنبه هفته آینده نیز شاهد فعالیت یک سامانه دیگری در جو شهرستان مرزی قصرشیرین خواهیم بود.

گردوغبار موجود در هوای منطقه به‌ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

کد خبر 506464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha