مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان گفت: صدور رای ماده صد معمولا تا قطعیت حکم یک تا چهار سال طول می کشد و از همین رو در تلاشیم یک سامانه برای رصد تخلفات ایجاد کنیم.

امير فتاحيان هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین، سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان در مراسم رونمایی از لباس جدید مأموران حریم‌بان گفت: حریم‌بانان تلاش می کنند تا حریم شهر بر اساس طرحهای بالادستی حفظ شود و از دست‌درازی عده اندکی از متخلفان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه عمده مسئولیت ما در شرکت شهربان اجرایی شدن امورات مناطق است به گونه‌ای که بتوانند حریم مناطق خود را حفظ کنند، گفت: منطقه ۲۲ از جهت حفظ حریم اهمیت بالاتری دارد زیرا این منطقه در مرز و مجاورت استان البرز هم قرار دارد.

فتاحیان با اشاره به اینکه لباس سازمانی پیام و دغدغه و تعهدی را از طرف آن سازمان به مردم انتقال می‌دهد و از سوی دیگر کسانی که این لباس را هم می‌پوشد افتخار بیشتری به آن می‌کند، گفت: امروز در خصوص منطقه ۲۲ و حریم این منطقه مصوبه اجرا نشده‌ای نداریم و خوشحالیم که در این منطقه آرامش خوبی در حوزه حفظ حریم برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان خاطرنشان کرد: کار حفظ حریم کار سختی است زیرا در بسیاری از موارد نیازمند دانش حقوقی بوده و از سوی دیگر حتی در پاره‌ای از موارد موجب تنش‌های فیزیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه از زمان صدور رای ماده صد معمولاً تا قطعیت حکم یک تا چهار سال طول می‌کشد و افرادی که از تخلف در حال بهره‌برداری هستند در این مدت همه تلاش‌شان را برای فرار از مسؤولیت می‌کنند، اظهار داشت: در تلاش هستیم یک سامانه برای رصد تخلفات ایجاد کنیم تا به این ترتیب هزینه ارتکاب تخلف بالا برود. برای مثال یک ملک مسکونی تبدیل به تجاری شده است در حالی که تا حکم قطعیت پیدا کند چندین سال طول می‌کشد؛ در حالی که همه این سال‌ها این فرد از اقدام تخلف‌آمیز خود منتفع شده است.

وی گفت: به فراخور نوع منطقه و نوع بهره‌برداری متخلف تلاش می‌کنیم تا به درستی میزان انتفاع این فرد از تخلفش مشخص شود و مجبور به پرداخت این هزینه باشد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان افزود: به نظر ما هنوز برخی از قوانین ما به‌روز نشده‌اند و باید این قوانین روزآمد شده تا هزینه تخلف را برای متخلفان بالاتر ببریم تا برای متخلفین صرفه اقتصادی نداشته باشد.

کد خبر 506433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha