پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از ایران خواسته در خلیج فارس «خویشتنداری حداکثری» پیشه کنند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روسیه از ایران و آمریکا خواسته در خلیج فارس، «خویشتنداری حداکثری» پیشه کنند. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «مسکو همواره ثبات و امنیت در خلیج فارس را یکی از عوامل کلیدی دانسته که بر اوضاع کل منطقه اثر می‌گذارند. ما از طرف‌هامی‌خواهیم خویشتنداری و احتیاط حداکثری به خرج دهند، در دام لفاظی‌های تحریک‌آمیز و ستیزه‌جویانه نیفتند و مطابق با هنجارها و قوانین بین‌المللی رفتار کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اضافه کرد انتقاد تهران از «مانورهای تحریک‌آمیز» آمریکا در روز ۱۵ آوریل در نزدیکی مرزهای دریایی ایران را درک می‌کند. 

نیروی دریایی آمریکا چند هفته پیش با برگزاری مانورهای نظامی در آب‌های خلیج فارس تنش‌ها را افزایش داد. نیروی دریایی آمریکا چند روز بعد مدعی شد که قایق‌های ایران برای کشتی‌های آمریکا مزاحمت ایجاد کرده‌اند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۲ آوریل در توئیتی نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را هدف قرار دهند.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در راستای سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» به انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده است. واشنگتن در یکی از تحریک‌آمیزترین این اقدام‌های سال گذشته سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را به شهادت رساند.

بامداد سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

کد خبر 506346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس NL ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    به نظرمن سیگار مادر تمام ضررهاي بدن است
  • عباس عبدی NL ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 4
    آ مریکابداندایران دیگرایران قبلی نیست.به ازای یک سیلی 10سیلی میخورد
  • حسن حیدری IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    به نظر اینجانب در مقابل امریکا این ام الفساد و امپریالیست جهانی اصلا نباید کوتاه امد