چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی موج جدیدی از بارش‌های با شدت بالا در راه است، بنابراین کشاورزان و باغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در مزارع و باغ‌های خود اقدام کنند.

بارندگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل فعله‌گری افزود: بارش شدید باران و تگرگ بهاره یک هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی، باغی و دامی استان کردستان وارد کرد.

وی اظهارکرد: این میزان خسارت بر اثر سرمازدگی و بارش شدید باران و تگرگ در فروردین و چند روز اول اردیبهشت ۹۹  به بخش کشاورزی و بهره‌برداران استان وارد شده است.

فعله‌گری اضافه کرد: عمده خسارت‌های وارده شامل ۱۰ هزار و ۱۸ هکتار اراضی زراعی دیم، ۲ هزار و ۳۵۶ هکتار اراضی زراعی آبی، ۵ هزار و ۱۳۶ هکتار اراضی باغی، ۲۷ راس دام سبک و ۱۰ واحد دامداری سنتی روستایی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: با وجود اینکه بیمه محصولات کشاورزی از جمله اصلی‌ترین راهکارهای جبران خسارت در حوزه کشاورزی است اما فقط حدود ۹ درصد از کل اراضی خسارت دیده امسال زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی است.

فعله‌گری افزود: گزارش کامل خسارت وارده برای اتخاذ تصمیم‌ها و راهکارهای جبرانی مربوطه به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

استان کردستان ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد دارد.

کد خبر 506220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha