«باشگاه خوانندگان همشهری» که زمان کوتاهی از تأسیس آن می‌گذرد به‌دنبال برگزاری گردهمایی بزرگ خوانندگان همشهری در هفتم دی‌ماه 1386، فعالیت امسال خود را با تشکیل نشست‌های کارگاهی، به‌منظور آشنایی خوانندگان با فعالیت‌های باشگاه و سازماندهی آنان برای فعالیت‌های آینده آغاز کرد.

در اولین نشست که جمعه 13 اردیبهشت در محل مؤسسه همشهری برگزار شد، جمعی از خوانندگان فعال نشریات همشهری حضور پیدا کردند و پیرامون فعالیت‌های آینده باشگاه به گفت‌وگو پرداختند.

ابتدا اسدالله اعلایی، مدیر باشگاه خوانندگان پیرامون اهداف و ضرورت‌های این اقدام فرهنگی گفت: «ارتباط» محوری‌ترین موضوع موردتوجه رسانه‌هاست، به‌طوری که سست بودن ارتباط، اختلال در ارتباط، کندی و تأخیر در ارتباط، کیفیت نازل ارتباط، رسانه‌ها را در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌گذارند.

به همین دلیل همه رسانه‌ها تلاش می‌کنند با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند و بلکه پیوسته به‌دنبال یک ارتباط پایدار، گسترده و عمیق هستند که رضایت مخاطبان را نیز جلب کند.او در ادامه افزود: مهم‌ترین مأموریت باشگاه خوانندگان همشهری  تقویت ارتباط مؤسسه و نشریات همشهری با مخاطبان (خوانندگان) است.

باشگاه با اتخاذ شیوه‌های مناسب و ایجاد زمینه برای ارتباط حضوری، مشارکت مخاطبان در تولید محتوا و فعالیت‌های رسانه‌ای، شرکت در کارگاه‌های سواد رسانه‌ای، سازماندهی مخاطبان برای فعال شدن در گروه‌ها و هسته‌های فرهنگی و رسانه‌ای و از همه مهم‌تر با نقد محصولات و نشریات همشهری در جهت تقویت ارتباط رسانه‌ای، کمک می‌کند.

سپس جلیل صمدآقایی، استاد کارآفرینی و آموزش تفکر خلاق به‌صورت کارگاهی و نمایش فیلم درباره ارزش و اهمیت تفکر، تفکر خلاق و چگونگی کشف راه‌های تازه و بهره‌برداری از فرصت‌ها مطالبی بیان کرد و کتابی هم در این زمینه به حاضران در جلسه اهدا  شد.

در پایان خانم رهبری یکی از مدیران باشگاه، درباره یکی از ساختارهای باشگاه تحت عنوان «پاتوق» توضیحاتی داد و نهایتاً حاضران برای تشکیل3پاتوق تحت عناوین زیر موافقت کردند:

1- «اینترنت به چه کار می‌آید؟»

 2- «نقد نشریات همشهری» و

 3- «کتاب‌های بی‌خونه».

کد خبر 50613

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز