شیوع بیماری جدید در انگلیس با علائم التهاب ناشی از ویروس کرونا (کوویدـ۱۹) باعث مرگ چند کودک زیر پنج سال شده است.

بیماری جدید در انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس گفت: این کودکان در گذشته مشکلات جسمانی نداشتند. 

وی اظهار کرد: این یک بیماری جدید است که به نظر ما بر اثر ویروس کرونا پدید آمده است. ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم چون آزمایش کرونای برخی افرادی که به آن مبتلا شده‌اند منفی بوده است. 

وزیر بهداشت انگلیس ادامه داد: دانشمندان انگلیس در این زمینه مشغول تحقیقات گسترده‌ای هستند، اما اصل مساله نگران‌کننده است.

دانشمندان احتمال بیماری کاوازاکی را داده‌اند که بین کودکان زیر پنج سال شایع است. تب، التهاب پوست، تورم غدد و در برخی موارد التهاب رگ‌های قلب از علائم آن گزارش شده است.

مقام‌های بهداشت انگلیس در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره پدیدار شدن سندرم التهامی مرتبط با کوویدـ۱۹ بین کودکان در بریتانیا بروز کرده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد در سه هفته گذشته تعداد کودکان در همه رده‌های سنی که وضعیت التهابی در آن‌ها مشاهده شده و به مراقبت ویژه نیاز دارند در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافته است. 

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، کودکان در معرض خطر جدی کوویدـ۱۹ نبودند و تعداد کمی از آن‌ها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند و حتی آمار مرگ بین آن‌ها بسیار اندک بوده است.

پزشکان وضعیت کودکان بستری‌شده را با سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کرده‌اند که می‌توانند در کنار هم باعث التهاب شدید داخلی، تب و مشکلات تنفسی شود که همگی از نشانه‌های کوویدـ۱۹ است.

اما آزمایش کرونای بسیاری از کودکانی که چنین علائمی را بروز داده‌اند منفی بوده که روند تشخیص را پیچیده و دشوارتر کرده است.

مسئولان وزارت بهداشت از پزشکان عمومی خواسته‌اند کودکانی را که در آن‌ها علائمی همچون درد شکمی مشاهده می‌شود به عنوان یک مورد اورژانسی به بیمارستان ارجاع دهند.

براساس آخرین آمار رسمی منتشرشده تاکنون ۹ کودک در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انگلیس دوره اوج همه‌گیری کرونا را سپری می‌کند و تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. 

کد خبر 506062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha