مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی حجمی نزدیک به ۴ میلیون تن انواع کالا و کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای غیرنفتی در این بندر طی نخستین ماه فصل بهار خبر داد.

بندر شهید رجایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، الله مراد عفیفی پور با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ماهه بندر شهید رجایی، استان هرمزگان در سال ۹۹ که بنام «جهش تولید» نام‌گذاری شده، اظهار کرد: طی فروردین‌ماه امسال، درمجموع سه میلیون و ۹۱۹ هزار و ۵۲۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم یک‌میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۳ تن، مربوط به کالاهای غیرنفتی و دو میلیون و ۶۰ هزار و ۳۲۴ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۹۵۰ هزار تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران را ۹۵۰ هزار و ۳۱۶ تن عنوان کرد.

واردات کالاهای غیرنفتی ۸ درصد کاهش یافت

عفیفی پور حجم واردات غیرنفتی طی فروردین‌ماه از طریق بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور را ۵۸۰ هزار و ۶۱ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۸.۳ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۸۷ هزار و ۷۳۹ تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۲۱۳ هزار و ۷۴۵ تن ازاین‌گونه کالاها طی نخستین ماه فصل بهار سال جاری خبر داد.

صادرات ۶۷۰ هزار تن فرآورده نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد یک‌ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، ۶۷۶ هزار و ۷۱۸ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادرشده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، یک‌میلیون و ۳۸۲ هزار و ۸۰۵ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) جابجا شده است.

تخلیه و بارگیری ۱۱۴ هزار TEU کانتینر

عفیفی پور از تخلیه و بارگیری ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ TEU کانتینر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور خبر داد.

وی اضافه کرد: حجم عملیات صورت گرفته طی این مدت به ترتیب شامل ۱۰۶ هزار و ۳۹۴ TEU کانتینر پر و ۸ هزار و ۴۸۶ TEU کانتینر خالی بوده است.

پهلوگیری ۲۶۴ فروند شناور در دروازه طلایی اقتصاد ایران

این مقام مسئول تصریح کرد: از مجموع ۲۶۴ فروند شناوری که طی فروردین‌ماه به این بندر تردد داشته است، ۲۱۳ فروند، بالای هزار تن و ۵۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.
 

کد خبر 505989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha