سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

فرماندار نیر از تشدید نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نان واحدهای نانوایی باید افزایش چونه را مد نظر قراردهند.

نظارت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم امامی، فرماندار نیر  در استان اردبیل سه‌شنبه ۹ اردیبهشت در بازدید از برخی نانوایی‌ها اظهار کرد: افزایش نرخ نان در راستای اجرای دستورالعمل جدید شورای آرد و نان استان اردبیل بوده و با چند درصد افزایش و با لحاظ افزایش وزن چانه انجام‌می‌شود.

وی افزود: بر این اساس قیمت جدید هر قرص نان لواش با وزن چانه در نانوایی‌های سهمیه‌پز دولتی ۲ هزار ریال و نرخ هر عدد نان بربری با وزن چانه ۵۰۰ گرم ۷ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام می‌شود.  

امامی گفت: انواع نان سنگک، تافتون و نان روغنی فقط در نانوایی‌های آزادپز پخت می‌شود، هر عدد نان سنگک با وزن چانه ۵۰۰ گرم در نانوایی‌های آزادپز این شهرستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان لواش ۲ هزار و ۵۰۰ ریال، بربری با وزن چانه ۵۰۰ گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، نان تافتون با مزن چانه ۲۲۰ گرم ۶ هزار ریال، نان روغنی با وزن چانه ۳۵۰ گرمن و مغزدار ۲۲ هزار ریال، چای چورکی با وزن چانه ۲۰۰ گرم ۱۲ هزار ریال، نان تل تل با وزن چانه ۱۵۰ گرم ۱۰ هزار ریال، باگت فرانسوی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۱۰ هزار ریال و نان ساندویچ با وزن ۱۰۰ گرم سه هزار ریال است.  

وی افزود: تمام نانوایی‌ها ملزم به رعایت قیمت جدید و پرهیز از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه و خارج از نرخ مصوب شورای آرد و نان و خودداری از پخت نان قید شده در پروانه فعالیت نانوایی بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.  

فرماندار نیر اظهار کرد: برابر آیین نامه‌های جدید شورای ساماندهی آرد و نان کشور صدور هر گونه پروانه فعالیت از سوی هر یک از دستگاه‌های اجرایی و یا اتاق اصناف برای ایجاد و یا راه‌اندازی نانوایی‌های جدید ممنوع بوده و همه مسئولان ذیربط ملزم به رعایت قوانین جدید هستند.  

امامی افزود: گشت‌های مستمر در راستای نظارت بر واحدهای نانوایی در شهرستان صورت می‌گیرد و با واحدهای متخلفی که وزن چونه را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.  

فرماندار نیر به اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز بیماری کرونا مردم را تهدید می‌کند واحدهای صنفی شهرستان باید فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند.  

کد خبر 505975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha