بیش از ۲۰ جشنواره بزرگ و مهم سینمایی در دنیا که به دلیل شیوع ویروس کرونا فرصت برگزار شدن را از دست داده‌اند، در جشنواره مجازی «ما یکی هستیم» سینمادوستان را ۱۰ روز به مهمانی فیلم‌ها می‌برند.

جیمی فاکس در جشنواره تورنتو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، شیوع گسترده ویروس کرونا و بیماری مرگبار کووید-۱۹ تا امروز دو جشنواره مهم و معتبر کن و نیویورک را به تعطیلی کشانده و بعید نیست دیگر رویدادهای مشابه هم تا پایان تابستان و اوایل پاییز به همین سرنوشت دچار شوند. حالا برنامه‌ریزان جشنواره‌های ریز و درشت سینمایی گرد هم آمده و جشنواره «ما یکی هستیم: یک جشنواره فیلم جهانی» را با همکاری یوتیوب راه انداخته‌اند.

این جشنواره مجازی با همکاری ترایبکا اینترپرایزز و یوتیوب از روز ۲۹ ماه می آغاز می‌شود و جشنواره‌های برلین، کن، ونیز، ساندنس، تورنتو و ترایبکا در آن حضور خواهند داشت. هر چند به نظر نمی‌رسد در این رویداد مجازی و آنلاین از فیلم‌های تازه سینماگران بزرگ رونمایی شود اما قرار است فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی، مستند، موسیقی، کمدی و گفتگوهای سینمایی در آن به نمایش درآید. جزئیات اصلی رویداد هنوز منتشر نشده است.

لغو شدن جشنواره کن در فرانسه در ماه می و مبهم بودن سرنوشت جشنواره‌های ونیز و تورنتو در ماه سپتامبر سینماگران و شرکت‌های تولید را از نمایش تازه‌ترین ساخته‌های خود در این رویدادهای مهم مقابل رسانه‌ها و منتقدان و سینمادوستان نومید کرده است. برنامه‌ریزان جشنواره کن روز دوشنبه اعلام کردند با کمال افتخار در جشنواره مجازی شرکت می‌کنند و فرصت نمایش دادن فیلم‌ها را برای علاقه‌مندان مغتنم می‌شمرند.

جین روزنتال، بانی جشنواره لغوشده ترایبکا در نیویورک هم ایده بزگراری این رویداد سینمایی مجازی را تحسین کرد و گفت که همه مردم دنیا در شرایط شیوع کرونا به همبستگی و حال خوب نیاز دارند. جشنواره‌های توکیو، مومبای، سارایوو، سیدنی و لندن هم در این رویداد حضور دارند و تماشاگران فیلم‌ها را رایگان می‌بینند. هر چند می‌توانند با همت عالی به صندوق همبستگی کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت کمک کنند.

کد خبر 505802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha