شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۳ میلیون و ۳ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از  ۲۰۷ هزار نفر افزایش یافته است.

آمار کرونا 8 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

بنا بر اعلام کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۹۶ تن نیز جان باخته‌اند و به این ترتیب شمار کل قربانیان کرونا در ایران به ۵۸۰۶ نفر افزایش یافت.
بنا بر گزارش ایسنا، جهانپور اعلام کرد از اول اسفند تا صبح هشتم اردیبهشت ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند. ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم‌بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده‌اند.

«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ خورشیدی (۲۷ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۳ میلیون نفر رسید

آمارهای جهانی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۳ میلیون و ۳ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از  ۲۰۷ هزار نفر افزایش یافته است.
ایالات متحده آمریکا با بیش از ۹۸۷ هزار مبتلا و بیش از ۵۵ هزار قربانی همچنان در صدر جدول کشورهای درگیر با این ویروس قرار دارد.
جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب به اسپانیا با بیش از ۲۲۶ هزار مبتلا و ایتالیا با بیش از ۱۹۷ هزار مبتلا تعلق گرفته است.
ایران در این جدول در جایگاه هشتم است و بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا کنون ابتلای بیش از ۹۰ هزار نفر و مرگ بیش از ۵۸۰۰ نفر تایید شده است.

مقامات بهداشت بریتانیا روز دوشنبه گفتند در شبانه‌روز گذشته ۳۲۹ نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور جان باختند و به این ترتیب شمار کل فوتی‌ها در بیمارستان‌ها به ۱۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید. از میان این افراد که سن آنها بین ۲۹ تا ۸۹ سال بوده، ۲۲ نفر هیچ بیماری حاد قبلی نداشته نداشتند.

  • آمار مبتلایان به کرونا در روسیه از چین پیشی گرفت

روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه ۶۳۶۱ نفر دیگر نیز به کووید ۱۹ مبتلاشده و به این ترتیب شمار کل بیماران این کشور به ۸۷ هزار و ۱۴۷ رسیده است. به این ترتیب روسیه در جدول جهانی کشورهای درگیر با کرونا، یک پله بالاتر از چین قرار گرفت که می‌گویند تا کنون تنها ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر به این بیماری دچار شده‌اند. شمار قربانیان کووید ۱۹ در فدراسیون روسیه نیز با ۴۷ نفر افزایش در شبانه روز گذشته به ۷۹۴ نفر رسیده است.

  • چین؛ ۳ مورد ابتلای جدید: ۲ مورد با منشا خارجی

مقام‌های حوزه بهداشت و درمان چین اعلام کردند که این کشور در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است و مانند روزهای قبل هیچ مورد فوتی جدید در این کشور گزارش نشده است. 
کمیسیون بهداشت ملی چین در بولتن روزانه خود آورده است که از میان موارد جدید ابتلا، دو مورد از خارج از خاک چین به این کشور وارد شده است و نسبت به پنج مورد روز قبل از آن با کاهش روبرو بوده است. 

  • مرگ ۷۶ نفر در امارات

امارات تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ فرد مبتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است که از این تعداد، ۷۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 505796

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha