شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار نفر و جان‌باختگان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید. در این میان آمریکا با بیش از ۹۶۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۴ هزار قربانی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان‌باختگان کووید۱۹ در جهان است.

آمار کرونا 7 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این کمترین آمار مرگ و میر ویروس جدید کرونا در ایران در ۴۶ روز گذشته است. براساس آمار رسمی بیماری کووید۱۹ در ایران تاکنون جان ۵۷۱۰ نفر را گرفته است. 
به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با ثبت ۱۱۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در ایران به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.
براساس آمار رسمی، ۶۹ هزار و ۶۵۷ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 
سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید در حال حاضر ۳۰۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ خورشیدی (۲۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • کاهش چشمگیر شمار قربانیان روزانه کرونا در اسپانیا

اسپانیا با اعلام ۲۸۸ مورد جدید مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، کمترین شمار قربانی در ۳۶ روز گذشته را ثبت کرد.
وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد شمار کل قربانیان کووید۱۹ در این کشور به ۲۳۱۹۰ نفر رسیده است. 
اسپانیا پس از ایالات متحده و ایتالیا، بزرگ‌ترین قربانی کووید۱۹ در جهان است. با وجود برقراری قرنطینه سفت و سخت در این کشور، کودکان دیروز و پس از یک ماه و نیم اجازه خروج از منزل را پیدا کردند.

  • بیمارستان‌های ووهان دیگر بیمار کرونایی ندارند

بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. مقام‌های بهداشتی این استان چین روز یکشنبه اعلام کردند تمام بیماران مبتلا به کووید۱۹ از بیمارستان‌های این شهر مرخص شده‌اند.
مقام‌های دولت مرکزی چین پس از نزدیک به دو ماه و نیم به قرنطینه همه جانبه شهر ووهان پایان دادند.

مقام‌های بهداشت و درمان سنگاپور از شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند. اکثر این افراد کارگران مهاجری هستند که در خوابگاه‌ زندگی می‌کنند.
سنگاپور که یکی از مدل‌های موفق کنترل اپیدمی به شمار می‌رفت از هفته گذشته با موج دوم شیوع ویروس جدید کرونا روبه‌رو شده است. شمار مبتلایان در این کشور به ۱۳هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.

  • چین یک روز بدون قربانی دیگر را پشت سر گذاشت

مقام‌های جمهوری خلق چین از شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور خبر دادند. این در حالی است که چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا همچون سه روز گذشته موردی از مرگ و میر ناشی از بیماری مرتبط با ویروس جدید کرونا را ثبت نکرده است.

کد خبر 505387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    گند كار تا ده روز ديگر در مى ايد