قواعد جدید که روز دوشنبه ۸ اردیبهشت در آلما ن اعلام شد زدن ماسک‌ را برای اغلب افراد در وسائل نقلیه عمومی، قطارهای بین‌شهری و فروشگاه‌ها اجباری می‌کند.

MASK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین قانون Maskenpflicht (عوارض ماسک) در ۱۵ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان از صبح دوشنبه به اجرا در آمد. ایالت شمالی شلسویگ- هولستین از روز چهارشنبه این قانون را به اجرا در می‌آورد.

افرادی که ماسک نزنند ممکن است  مجبور به پرداخت جریمه‌هایی از ۲۵ تا ۱۰۰۰۰ یورو بر حسب مناطق متفاوت آلمان شوند. البته برخی از ایالت‌ها مانند برلین و براندنبورگ گفته‌اند این جریمه را  تحمیل نمی‌کنند  و در عوض بر ماسک زدن به عنوان نشانه‌ای احترام دوجانبه افراد به یکدیگر تاکید دارند.

ایالت‌های دیگر گفته‌اند چند روزی مردم را آزاد می‌‌گذارند تا به این قواعد جدید عادت کنند.

بالاترین جریمه‌ها از مغازه‌دارانی گرفته خواهد شد که معلوم شود کارکنانش ماسک نمی‌زند و در برخی از ایالت‌ها یک سیستم افزایش جریمه برای افرادی که به طور مکرر از قانون ماسک زدن اجباری تخطی کنند، در نظر گرفته شده است.

البته مقامات آلمانی تاکید می‌کنند که این ماسک‌ها لزوم نباید ماسک پزشکی باشند. روسری یا پارچه‌ای دور دهان یا بینی هم کفایت می‌کند. خیاطان و نیز دوزندگان تفریحی در سراسر آلمان با موجی بالایی از تقاضا برای ماسک‌های پارچه‌ای روبرو شده‌اند.

برخی از ایالت‌ها مانند ساکسونی و مکلنبرگ- ورپومرن گفته‌اند خودشان ماسک‌ها را در اختیار شهروندانشان خواهند گذاشت.

یک نظرسنجی بوسیله انستیتوی پژوهش بازار کانتار نشان داد که پذیرش عمومی برای ماسک زدن بسیار بالا است، به طوری که ۹۷ درصد از افراد پرسش‌شده از این مقررات حمایت کرده‌ و اهمیت آن برای کمک به جلوگیری از انتشار کروناویروس پذیرفته‌اند.

کد خبر 505784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha