مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از تردد بیش از ۵ میلیون مسافر با مترو از ابتدای سال جاری خبر داد.

ازدحام در مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره آمار مسافران در مترو تهران با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۵ میلیون مسافر از طریق مترو جابه‌جا شده‌اند و طی روزهای اخیر تعداد مسافران نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند، گفت: در ایام نوروز روزانه ۱۰۰ هزار نفر، مسافر مترو بودند که اکنون آمار افزایش یافته البته به آمار به مدت مشابه سال پیش نرسید است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: شرکت مترو به صورت ۱۰۰ درصدی استفاده از قطارهای مترو را مدنظر قرار داده ولی باید توجه داشت علیرغم این مسأله ساعت ۷ تا ۸ صبح و ۱:۳۰ تا ۱۴ پیک مسافر را در مترو شاهد هستیم.

نوبخت با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک در مترو توسط مسافران گفت: اگر شهروندان زمان سفرهایشان را مدیریت نکنند، رعایت فاصله اجتماعی سخت و غیرممکن است بنابراین باید این مسأله نیز مدنظر شهروندان قرار گیرد البته ما سرفاصله حرکت قطارها را در خطوط مختلف کاهش داده‌ایم.

وی درباره دستفروشان مترو گفت: دستفروشی در مترو ممنوع است و شرکت بهره‌برداری مترو با همکاری پلیس با افرادی که اقدام به دستفروشی در مترو کنند برخورد کرده و بساط آنها را جمع می‌کنند ولی باید توجه داشت اگر خریدی از این افراد انجام نگیرد دستفروشان در مترو حضور نمی‌یابند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: البته در شرایطی که کرونا شیوع پیدا کرده مسافران کمتر از دستفروشان خرید می‌کنند و باید به این نکته توجه داشت که مسأله دستفروشی باید به صورت اجتماعی برطرف شود.  

کد خبر 505582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha