مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد: بر اساس پیشنهاد کمیته ماده ۱۶ جمع‌آوری معتادان متجاهر، یکی از نقاهتگاه‌های سپاه به قرنطینه این معتادان اختصاص پیدا می‌کند.

ارائه بسته‌های حمایتی به معتادان نجات یافته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، امین شاهرخی با اعلام این خبر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر تعطیل شد و از سوی دیگر از آنجا که مدت ترک اعتیاد اجباری تعدادی از این معتادان در مراکز ماده ۱۶ (مراکزی که مخصوص نگهداری از معتادان متجاهر است) به پایان رسیده بود، طی این مدت شاهد حضور دوباره معتادان متجاهر (معتاد متجاهر به فردی گفته می شود که به طور علنی موادمخدر مصرف می‌کند) در سطح شهر تهران بودیم.

وی افزود: حضور معتادان در سطح شهر نارضایتی‌ و نگرانی شهروندان را به همراه داشت. چراکه هم گسترش شیوع ویروس کرونا را در پی داشت و هم چهره شهر را نامناسب کرده بود.

شاهرخی با بیان این که جمع‌آوری معتادان متجاهر از امروز ۸ اردیبهشت آغاز شده است، گفت: کمیته ماده ۱۶ جمع‌آوری معتادان متجاهر پیشنهاد داده تا معتادان توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند و در ۲ مرحله قرنطینه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: قرنطینه شماره یک به معتادانی اختصاص دارد که تست اعتیاد آن‌ها مثبت و تست کرونای آن‌ها منفی باشد که این معتادان در فشافویه قرنطینه خواهند شد. قرنطینه شماره ۲ هم برای معتادانی است که هم تست اعتیاد و کرونای آن‌ها مثبت شده باشد. از این رو در یکی از نقاهتگاه‌های سپاه به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد هنوز مصوب نشده و در حال بررسی است تا دستورالعمل‌های آن ابلاغ و اجرایی شود.

شاهرخی همچنین از آمادگی بهزیستی استان تهران برای بازپروری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: در هر صورت تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

کد خبر 505581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha