مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آماده‌سازی و خرد کردن مرغ و ماهی در مغازه‌ها ممنوع شده است.

مرغ فروشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقرحاج‌کاظمی، با تأکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در ایام کرونایی، اظهار کرد: به دلیل رفت‌وآمد زیاد مردم به محل‌های عرضه مرغ در استان‌زنجان ممکن است لوازم استفاده در این محل‌ها آلوده به ویروس کرونا بوده و از این نظر محیط نیز آلوده شود؛ بنابراین هم استانی‌ها هنگام خرید مرغ به خارج کردن از بسته‌بندی و قطعه‌سازی آن در محل خرید اقدام نکنند و این کار را با رعایت نکات بهداشتی در منزل انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت به ‌صورت بسته‌بندی تهیه‌ کرده و استفاده کنند، افزود: در کشتارگاه‌ها و کارخانجات، همه نکات بهداشتی و ایمنی برای قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت رعایت می‌شود تا احتمال انتقال آلودگی به ویروس کرونا به‌صورت مکانیکی از کارگران آلوده به گوشت وجود نداشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: گوشت عاری از آلودگی به کرونا بوده و نگرانی‌ در این خصوص وجود ندارد، ممکن است هنگام حمل‌ونقل و عرضه، بسته‌بندی‌ها آلوده به ویروس کرونا شود که می‌توان آن را در منزل با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده یا ریختن آب جوش روی بسته‌بندی که بهترین ضدعفونی‌کننده است، گندزدایی کرد زیرا آب جوش می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی بسیاری از آلودگی‌ها را از بین ببرد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: در صورتی‌که مردم شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مغازه‌داران و فروشندگان باشند باید تذکر دهند و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط فروشندگان از این مراکز خرید نکنند و هرگونه تخلف را با شماره تلفن ۱۵۱۲ برای رسیدگی اطلاع دهند.

کد خبر 505511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha