فرماندار بندرعباس گفت: غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار بندرعباس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا روز شنبه هفته آینده (۱۳ اردیبهشت ۹۹ ) فعالیت خود را در میدان جدید آغاز کنند.

میوه و طره بار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عزیزالله کُناری در نشست بررسی آخرین وضعیت جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار به محل جدید بندرعباس اظهار کرد:میدان میوه و تره‌بار قدیمی بندرعباس که در گذشته ساخته ‌شده پاسخگوی نیازهای امروز نبوده و با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا جابه‌جایی به مکان جدید هم یک ضرورت است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نامطلوب میدان در حال استفاده میوه و تره‌بار این شهر ضروری است هر چه سریع‌تر جابه‌جایی به مکان جدید انجام شود.

فرماندار بندرعباس، استان هرمزگان  ادامه داد: از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت میدان میوه و تره‌بار جدید بندرعباس کار خود را آغاز می‌کند که از راهداری و پلیس راهور می‌خواهیم با محوریت شهرداری بندرعباس و با انجام بررسی‌های کارشناسی نسبت به ایمن‌سازی خیابان مقابل اقدام کند و این نهادها نسبت به جانمایی دوربرگردان و احداث آن اقدام کنند.

وی اشاره کرد: احتمال وجود نواقص در میدان جدید میوه و تره‌بار بندرعباس وجود دارد که سرمایه‌گذار باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

ابتدا قرار بود میدان جدید میوه و تره‌بار بندرعباس در سال ۹۵ به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این اتفاق رخ نداد، سپس بنا شد تا پایان سال ۹۷ آماده بهره‌برداری شود.

بار دیگر وعده بهره‌برداری از این پروژه را برای هفته دولت دادند که سررسید نشد و آبان ماه سال ۹۸ به‌عنوان زمان بهره‌برداری اعلام شد و درنهایت در فهرست طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال گذشته هم قرار نگرفت.

این میدان که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار جنوب کشور یاد می‌شود ۲۵ هکتار مساحت و در زمان بهره‌برداری ۹۲ غرفه عرضه میوه و ۱۲ غرفه فروش سبزی دارد.

 به گفته فرماندار بندرعباس، بهره‌برداری از این میدان که احداث آن از ۱۰ سال قبل آغازشده علاوه برافزایش سه برابری تعداد غرفه‌ها، مشکل ترافیکی در ورودی شرقی شهر بندرعباس را هم برطرف می‌کند.

کد خبر 505444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha