مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

رئیس سازمان چای کشور از آمادگی  ۱۰۰ کارخانه چای‌سازی در شمال کشور برای خرید برگ سبزچای خبر داد.

برگ سبز چای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حبیب جهانساز اظهار کرد: برداشت برگ سبز چای از هفته سوم اردیبهشت ۹۹ پس از مناسب شدن شرایط جوی در  گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور هر سال از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شد و امسال به علت بارش شدید باران و سرمای هوا یک هفته به تاخیر افتاده است.

جهانساز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال چایکاران گیلان و مازندران  از ۲۵ هزار هکتار باغ چای بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

وی اظهارکرد: شرایط لازم برای افزایش تولید برگ سبز چای و برداشت محصول باکیفیت فراهم است و امیدواریم امسال نسبت به سال‌های قبل شاهد عملکرد بهتری باشیم.

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک با ۲۷ درصد افزایش  ۴۶ هزار ریال و درجه ۲ با ۵۰ درصد افزایش ۳۳ هزار ریال خریداری می‌شود.

جهانساز گفت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور افزود: با حمایت‌هایی که دولت به‌ویژه در چند ساله اخیر از صنعت چای داخلی داشته انگیزه کشاورزان چایکار برای ورود به باغ‌هایشان و احیای آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

جهانساز فعال بودن کارخانه‌های چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از دستاوردهای صنعت چای اعلام کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانه‌های چایسازی نیز از ماه‌ها قبل در دستورکار قرار گرفته است.

۹۰ درصد باغ‌های چای کشور در استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 505441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha