چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: درپی استقرار یک سامانه بارش‌زا در بخش شمال‌ و میانی کشور، دمای هوا در این مناطق 4 تا 8 درجه کاهش خواهد یافت و سایر مناطق کشور نیز شاهد کاهش محسوس دما خواهند بود

هرچند گرمای طاقت فرسا در هفته آغازین اردیبهشت ماه، نشان از گرمای تابستان در تمامی کشور دارد و خشکسالی پیش‌بینی شده خیلی زودتر در کشور بروز کرده  اما فعالیت موج تراز میانی جو در روز گذشته موجب کاهش دما با باران‌های پراکنده در بخش‌های مختلف کشور شده است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، فعالیت این سامانه که به دامنه‌های زاگرس نیز رسیده، بخش‌هایی از جنوب غرب و تا حدودی دامنه‌های البرز را تحت‌تأثیر خود قرار داده‌است. پیامد این پدیده ابرناکی، وزش باد، رگبار و رعد و برق و افت نسبی دما در بخش‌های شمالی خواهد بود.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، هوای استان‌های شمالی کشور تا روز جمعه، نیمه‌ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهد بود. دمای هوا در این استان‌ها نیز تا 8 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

تهران نیز بر این اساس 5 درجه کاهش دما را تا روز جمعه شاهد خواهد بود و کمینه دمای آن از 20 درجه به 17 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.فعالیت‌ این سامانه در جنوب غرب کشور همراه با پدیده گردوغبار بوده و باعث دید کم در این مناطق می‌شود.

روز جمعه شمال غرب کشور، سواحل شمالی، دامنه زاگرس و در ساعات بعد‌ازظهر در دامنه‌های البرز و نیز در  شمال شرق کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از اوایل شب از سمت غرب کشور از تراکم ابرها کاسته خواهد شد. همچنین روز شنبه در نوار شمالی کشور بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 50516

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز