یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

مستند «تولد» به کارگردانی محمد حسنی روایتی تکان دهنده از پرستاری است که در اوج شیوع کرونا و شرایط بارداری باید به تعهد کاری خود برای ماندن در آزمایشگاه عمل کند.

مستند تولد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد حسنی کارگردان سینمای مستند که این روزها مشغول ساخت مستندی با نام «تولد» با محوریت کروناست،  درباره این مستند گفت: وقتی موضوع کرونا پیش آمد و به این فکر کردم که شاید دیگر تا قرن‌ها چنین اتفاقی رخ ندهد و باید این اتفاقات ثبت و در تاریخ ماندگار شود. به همین دلیل برای ساخت «تولد» به بیمارستان‌های مختلفی رفتم و اخبار را پیگیری کردم.

وی ادامه داد: در آن زمان به خانم پرستار بارداری برخوردم که در یک آزمایشگاه کار می‌کرد و اواخر دوره بارداری‌اش بود، اما نیروی جایگزینی برای او در آزمایشگاه وجود نداشت چراکه برخی به دلیل بیماری کرونا قبول نمی‌کردند در این آزمایشگاه کار کنند. این پرستار  مجبور بود به دلیل تعهدش کار کند و همکارانش را در آن شرایط تنها نگذارد. در این فیلم می‌بینیم که همه پرستاران تلاش می‌کنند تا بیماران بهبود پیدا کنند و این خانم پرستار هم با وجود شرایط فیزیکی خود  می‌ماند و کار می‌کند. در کنار این موضوع، ما امیدی هم برای آینده داریم یعنی فرزندی که قرار است به دنیا بیاید.

وی افزود: ما در حین ساخت «تولد» با بیماران مختلفی صحبت می‌کردیم برای مثال به معلمی برخوردیم که کرونا گرفته بود، او قبل از این اتفاق به دانش‌آموزان خود به طریق مجازی درس می‌داد و با وجود اینکه در بستر بیماری بود اما در بیمارستان هم تلاش می‌کرد به آموزش آنلاین ادامه بدهد. در بخشی دیگر پیرزنی را دیدیم که همسرش به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده و خودش هم کرونا گرفته بود اما او بهبود یافت.

این کارگردان اظهار کرد: هرچند ما هم از ابتلا به کرونا ترس داشتیم اما به این فکر می‌کردیم در این برهه‌ای که این ویروس شایع شده است ما به عنوان مستندساز چه می‌توانیم بکنیم؟ شرایط برای ما هم سخت بود. لباس‌هایی که برای بیمارستان می‌پوشیدیم باعث تعرق زیاد می‌شد و کار کردن در فضای بیمارستان را سخت می‌کرد اما مهم این بود که تلاش سوژه من، تعهدش و امیدش به آینده به تصویر کشیده شود.

سایر عوامل این اثر عبارتند از طراح و کارگردان: محمد حسنی، فیلمبردار اول: مصطفی محمدی، فیلمبردار دوم: محسن محمدی، صدابردار: امیر عباس علیرضایی، تدوین: محسن محمدی، مجری طرح: امیرمهدی صادقی.
 

کد خبر 505157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha