مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

نخستین بوستان ویژه بانوان در تهران با طراحی خاص، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا س افتتاح خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور بانوان، زهرا مشیر ، مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان، دیروز از مراحل پیشرفت کار نخستین بوستان بانوان بازدید کرد. نخستین بوستان بانوان تهران با مساحت 27کیلومتر مربع در بزرگراه آزادگان واقع است که تاکنون 80 درصد کار آن با فعالیت‌های شبانه‌روزی پیشرفت داشته است.

خیابان پیاده‌روی و دوچرخه سواری، زمین‌چمن فوتبال و زمین فوتسال، زمین‌های بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، سالن‌های بدنسازی، همچنین دو استخر سرباز و سرپوشیده با فضاهای آموزشی برای کودکان از جمله امکانات این پارک است.

اطراف اولین پارک ویژه بانوان به طور کامل استتار شده است به گونه‌ای که بانوان به راحتی می‌توانند راحت و آزاد در پارک تردد کنند. محوطه‌ای از بوستان بانوان نیز مختص مهدکودک و فضای بازی کودکان است تا مادران داری فرزند کوچک با خاطری آسوده از فضای بوستان بهره ببرند. وجود زمین چمن فوتبال و فوتسال از دیگر امکانات این بوستان است که این زمین چمن مختص بانوان در نوع خود در کشور بی نظیر است. رستوران، سالن اجتماعات با ظرفیت 400 نفر، محوطه اسکیت هم از جمله دیگر امکانات این بوستان است.

در این بوستان فضای سرپوشیده‌ای با وسعت زیاد برای زمین‌های بسکتبال، والیبال،
تنیس روی میز و بدمینتون تعبیه شده است به‌طوری که در این سالن با وجود سکوهای تماشاچی و رخت کن‌های متعدد، امکان برگزاری مسابقات ورزشی نیز وجود دارد.

سالن‌های بدنسازی برای انجام حرکت‌های ورزشی سبک نیز در بوستان بانوان وجود دارد تا بانوان به راحتی امکان ورزش کردن را داشته باشند.

کاشت نهال سمبلیک

بر اساس این گزارش در روز افتتاحیه نخستین بوستان بانوان، تعدادی از بانوان کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت که میهمانان به صورت سمبلیک درختی را به نمایندگی از بانوان کشور خود در این پارک می‌کارند.

دریاچه و وجود آلاچیق‌های متعدد، زیبایی خاصی به بوستان بانوان داده است به گونه‌ای که این پارک یکی از زیباترین بوستان‌های پایتخت خواهد شد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به بوستان بانوان، ترمینال جنوب و علی آباد است. همچنین ایستگاه‌های شرکت واحد نیز در اطراف بوستان پیش بینی شده است.

از دیگر مزایای این پارک واقع شدن در جنب پارک آبی آزادگان است به گونه‌ای که  امکان حضور تمام اعضای خانواده در پارک‌های مخصوص به خود میسر است.

کد خبر 50515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز