مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک از اوایل اسفند، مقرر کردیم هزینه‌های پرداخت شده توسط خانواده‌ها به مهدهای کودک در اسفند به حساب آورده شود اما وجوهی بابت کلاس‌های فوق برنامه توسط مهدها از خانواده‌ها گرفته نشود. در سال ۹۹ فعلا قرار نیست شهریه‌ای از سوی خانواده‌ها به مهدها پرداخت شود.

مهدکودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل بهزیستی کرمان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که سوال و دغدغه مردم، خانواده‌ها و مدیران است، بحث  فعالیت مهدهای کودک در ایام کروناست.

وی ادامه داد: در تمامی مهدهای کودک یک قرارداد بین خانواده و مدیر مهد تنظیم شده که در این قرارداد موارد حوادث غیرمترقبه و نقش مدیر و خانواده در این بند به صورت کامل مشخص و تبیین شده است.

مدیرکل بهزیستی کرمان اظهار کرد: حمایت از مهدهای کودک به صورت جدی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد. تقریبا ۶۰ درصد از مهدهای کودک استان زیان‌ده و در بهترین شرایط سود و منافعی ندارند که عمده این مهدهای زیان‌ده در حاشیه شهرهای استان قرار دارند.

وی بیان کرد: با مکاتباتی که صورت گرفت، پیشنهاد ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه یا کمک‌های بلاعوض به مدیران مهدهای کودک ارائه دادیم که در این راستا استاندار کرمان دستور پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مهدهای استان را را صادر کرد. به زودی ساز و کار ارائه این نوع تسهیلات را ارائه خواهیم داد تا بخشی از ضررهای مهدهای کودک جبران شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: طبق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغلی مانند مربیان مهدهای کودک که جزو مشاغل سخت هستند می‌توانند در این ایام از بیمه بیکاری برخوردار شوند.

صادق زاده بیان کرد: در این روزها مسائل تاب‌آوری، مهارت زندگی و نحوه ارتباطات و تعاملات در منزل چه از سوی زن و شوهر و چه از سوی فرزندان خودش را به خوبی نشان داده و به دلیل آنکه این آموزش‌ها داده نشده است شاهد افزایش اختلافات خانوادگی در ایام کرونا و حتی پساکرونا خواهیم بود.

وی گفت: آمارها نشان داده مراجعه برای دریافت و در خواست مشاوره به ویژه در مسائل خانوادگی در ایام کرونا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است که قطعا از این به بعد و حتی پس از مهار کرونا به مشاوره‌های تخصصی نیاز بیشتری خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی کرمان ادامه داد: طبق پروتکل‌های این سازمان، برای هر ۴۵ دقیقه خدمات مشاوره ‌ی، ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان باید توسط افراد پرداخت شود. قطعا در چنین شرایطی این موضوع برای همه امکان‌پذیر نخواهد بود. در همین راستا در کرمان قرار شد بخشی از اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص داده شود که برای افراد نیازمند مشاوره‌های بلندمدت، این هزینه مشاوره از سوی سازمان بهزیستی باشد و فرد به صورت رایگان مشاوره‌های لازم را دریافت کند.

صادق زاده اظهار کرد: بحث پوشش بیمه‌ای مشاوره‌ها باید به صورت ملی مطرح شود تا دولت اعتبارات ویژه و خاصی به این مهم اختصاص دهد. این پیشنهاد نیز از سوی استان کرمان به سطح ملی ارائه شده است.

کد خبر 505044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha