پس از شایعات درباره مرگ رهبر کره شمالی در رسانه‌های اجتماعی، اکنون یک خبرگزاری احتمال پناه گرفتن او را در برابر شیوع ویروس کرونا مطرح کرده است.

Kim Jong-un

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین خبرگزاری کره جنوبی Newsis روز شنبه ۶ اردیبهشت به استناد منابع اطلاعاتی از شناسایی قطار ویژه کیم جونگ اون، در شهر تفریحی وونسان در کره شمالی خبر داد.

این خبرگزاری احتمال پناه گرفتن رهبر کره شمالی در برابر ویروس جدید کرونا را در این استراحت‌گاه مطرح کرده است.

یک گروه آمریکایی پایش کره شمالی به نام «نورث ۳۸» هم تصاویر ماهواره‌ای از قطار ویژه‌ای را  که احتمالا به رهبر کره شمالی متعلق است در استراحتگاه وونسان منتشر کرده است.

این گروه می‌گوید این قطار در ۲۱ و ۲۳ آوریل (دوم و چهارم اردیبهشت) در «ایستگاه رهبری» در وونسان پارک شده بود. به گفته این گروه این ایستگاه مخصوص خانواده کیم است.

از طرف دیگر خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد گرچه وجود قطار چیزی را درباره وضعیت سلامت رهبر کره شمالی بیان نمی‌کند، اما تاییدکننده گزارش‌ها درباره اقامت کیم در ناحیه مخصوص برگزیدگان حکومتی در ساحل شرقی این کشور است.

این خبر جدید پس از انتشار گزارش‌های متناقض و ثابت‌ نشده درباره وضعیت سلامت رهبر کره شمالی اعلام می‌شود.

غیبت کیم جونگ او در زادروز پدربزرگش و بنیانگذار  کره شمالی در ۱۵ آوریل در ابتدا به شایعات درباره سلامت او دامن زد.

رویترز قبلا به نقل از سه فرد آشنا با وضعیت کره شمالی از اعزام گروهی از چین شامل کارشناسان پزشکی به کره شمالی برای مشاوره دادن به کیم جونگ اون خبر داده بود.

کد خبر 504985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha