یک مقام آمریکایی علی‌رغم تکذیب شایعات درباره بیماری رهبر کره شمالی ادعاهای جدیدی در این خصوص مطرح کرد.

كره شمالي

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی مدعی وخامت حال رهبر کره شمالی شد. این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره ای نشده، در گفت و گو با شبکه خبری «بلومبرگ» گفت که وضعیت جسمانی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وخیم است.

یک مقام پنتاگون نیز در سخنانی که نشانگر رد این شایعات بود گفت: دلیلی که باور کنیم رهبر کره شمالی کشورش را در کنترل خود ندارد، موجود نیست. مقام‌های سئول و پکن در روزهای گذشته گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان» مبنی بر وخامت حال جسمانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را رد کردند.

شبکه خبری آمریکایی «سی ان ان» عصر روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا مدعی شد که حال جسمانی رهبر کره شمالی بعد از یک عمل جراحی بسیار نامساعد است. خبرنگار سی ان ان در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد: «آمریکا اطلاعاتی را زیرنظر دارد مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بعد از یک عمل جراحی در معرض خطر بسیار جدی قرار دارد. »

این در حالی است که «گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه با حضور در نشست خبری به برخی گزارش‌ها درباره بیماری «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی پرداخت. شوانگ درباره حال  رهبر کره شمالی توضیح داد که پکن از گزارش‌ها درباره وضعیت رهبر کره شمالی مطلع است اما منبع این گزارش‌ها را نمی‌داند.

کد خبر 504164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha