وزیران امور خارجه ایران و قطر در خصوص آخرین تحولات در افغانستان و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تفاهم سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

ظریف تلفن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر امروز - شنبه - تلفنی گفت وگو کردند.

محمد جواد ظریف در این گفت وگو حلول ماه مبارک رمضان را به همتای قطری و دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

دو طرف در خصوص آخرین تحولات در افغانستان و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای تفاهم سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان رایزنی و تبادل نظر کردند.

 صبح امروز هم  رییس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر با اشاره به ضرورت تلاش و همکاری همه کشورها در راستای تامین ثبات و امنیت منطقه در زمینه فعالیت های دو کشور در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با وی، ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان به دولت و ملت مسلمان قطر و همه مسلمانان جهان، ابراز امیدواری کرد که این ماه برای امت اسلام برکات و خیرات فراوانی به همراه داشته باشد.

 روحانی و امیر قطر روابط و همکاری های تهران- دوحه را مثبت و روبه توسعه ارزیابی و بر ضرورت تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهوری با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت و تحرکات آمریکایی ها را با دقت زیر نظر داشته و آن را دنبال می کند، اما هرگز آغازگر هیچ درگیری و تنش در منطقه نخواهد بود.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از تنش آفرینی در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 504905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha