شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

رئیس اداره امور آب خلخال گفت: تداوم بارندگی‌های برف و باران در بهار امسال موجب افزایش بیش‌از ۴۰ درصدی دبی آب رودخانه‌های این شهرستان شده است.

رودخانه‌های خلخال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا شمس، رئیس اداره امور آب خلخال در استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: گرم شدن تدریجی هوا و ذوب شدن برف و یخ ارتفاعات این شهرستان افزایش قابل توجه دبی آب رودخانه‌های عبوری از شهر خلخال از جمله هروچای، قزباخان و نورعلی چای این شهر را موجب شده است.  

وی اظهارداشت: در حالی که پیش از بارندگی‌ها حداکثر دبی آب رودخانه بزرگ هروچایی که از مرکز این شهر عبور می‌کند، ۲.۵ مترمکعب در ثانیه بود دبی آب این رودخانه به چهار مترمکعب در ثانیه رسیده و با افزایش سرعت ذوب برف ارتفاعات افزایش زیاد دبی آب آن دور از انتظار نیست.  

رئیس اداره امور آب خلخال از افزایش اقدامات پیشگیرانه از سیلاب در رودخانه‌ها و مجاری آب‌های روان در این شهر با توجه به تداوم بارندگی‌های برف و باران خبر داد و گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث مربوط به ورود آب به مناطق مسکونی، این اداره اقدام به لایروبی همه رودخانه‌ها و مسیل‌های آب‌های روان منتهی به شهر کرده است.  

وی همچنین بیان‌کرد: سه رودخانه هروچای، نورعلی چای و قزباخان از مرکز این شهر می‌گذرند و با توجه به تجربه سال‌های گذشته، لایروبی و پاکسازی آنها ضروری بود که اجرا شد.  

رئیس اداره امور آب خلخال اظهارداشت: اداره امور آب خلخال با بکارگیری ماشین‌آلات سنگین بخش خصوصی در روزهای اخیر اقدام به پاکسازی مسیل همه دره‌های طبیعی منتهی به شهر کرده است.  

شمس از شهروندان خواست از تردد و اسکان در حاشیه پل‌ها و رودخانه‌ها و نیز پارک خودروها در دهانه پل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.  

وی با هشدار به باغدارانی که به بهانه پیشگیری از ورود سیلاب اقدام به ریختن نخاله، تنه و شاخه‌های درختان، لاستیک و یا هر وسیله دیگر برای پیشروی در داخل رودخانه و تجاوز به حریم و محدوده رودخانه می‌کنند، گفت: افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی و علاوه بر اجرای حکم قلع و قمع محل تجاوز شده به حریم رودخانه ملزم به بازگردانندن محل تخریب شده به حالت اولیه می‌شوند.  

کد خبر 504674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha