فریده سپاه‌منصور، بازیگر نقش «مه‌لقا خانم» در فصل اول سریال «نون خ» از دلایل غیبت خود در فصل دوم و همچنین تجربه ایفای نقش‌های کردی در کارنامه‌اش سخن گفت.

مه لقا خانم

به گزارش همهشری آنلاین به نقل از مهر، «مه‌لقا خانم!»؛ این پاسخ خیلی از سوال‌هایی بود که در این فصل از سریال «نون. خ» وسط بحث‌های جدی و تحلیلی و زلزله و رویدادها مطرح می‌شد و همه روستا همزبان یک اسم را می‌آوردند!

«مه‌لقا خانم» که همان فریده سپاه‌منصور است، درباره دلایل غیبت خود در این فصل از سریال، گفت: شاید به این دلیل که در فصل قبل از من درباره کار در شهرستان پرسیده بودند و من گفتم نمی‌توانم به شهرستان بروم. کار در شهرستان برای من خیلی سخت است و من سنم برای آن مناسب نیست. شاید هم دلیلش این بود که من در میان آن‌ها که همه از کردهای شهرستان‌ها بودند، کرد تقلبی بودم! شرایط کار در کرمانشاه که هوای سردی دارد برای من که اکنون ۷۳ ساله هستم بسیار سخت است.  

وی که اولین بار در فیلم سینمایی «مهمان مامان» نقش یک زن کرد را بازی کرده بود با مقایسه آن نقش با مه لقا خانم «نون. خ»، گفت: من آنجا بین عده‌ای فارس، نقش یک کرد را بازی کردم و اینجا بین یک عده کرد بودم و شاید تقلبی بودنم بیشتر به چشم آمد! (می‌خندد) خاطرم هست حدود ۴۰ روز روی دیالوگ‌هایم برای «مهمان مامان» کار کردیم. یک نفر جمله‌های مرا به کردی کرمانشاهی می‌خواند و من هم تکرار می‌کردم. بعد از نمایش فیلم هم خیلی‌ها فکر کردند اصالتاً کرد هستم و از این بابت خیلی خوشحال بودم چون دوست نداشتم از نوع بیانم ناراحت شوند یا اعتراض کنند و بگویند ما اینگونه حرف نمی‌زنیم.

سپاه‌منصور که این روزها بیشتر در منزل است و سعی می‌کند به دلیل کرونا بیرون نرود، درباره تحمل این دوران بیان کرد: واقعیت این است که من ۱۲ سال است سیگار را ترک کرده‌ام اما همچنان در سنی هستم که ممکن است آسیب‌پذیر باشم. به همین دلیل سعی می‌کنم در خانه بمانم و بیرون نروم که نه ناقل باشم و به کسی بیماری را انتقال دهم و نه خودم بیمار شوم. ممکن است دلمان بگیرد یا کلافه شویم، ولی وقتی فکر می‌کنم کاری که می‌کنیم حرکتی جمعی است به آدم لذت می‌بخشد.

کد خبر 504669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha