مجموع نظرات: ۰
جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان زنجان گفت: زولبیا و بامیه به ازای هر کیلوگرم بین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان و نان‌چایی به طور میانگین ۱۶ هزار تومان عرضه خواهد شد.

زولبیا و بامیه

به گزارش همشهری آنلاین رسول محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان امسال، اظهار کرد: بر اساس مصوبه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک و یا همان ممتاز، ۲۰ هزار تومان و درجه دو ۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

این مسئول با اشاره به قیمت نان‌چایی، ادامه داد: چون نان‌چایی فقط در ماه رمضان پخته می‌شود، قیمت‌گذاری برای آن انجام نمی‌شود ولی همواره قیمت آن با قیمت کیک برابری می‌کند که در هر قنادی با توجه به کیفیت متفاوت است، ولی به طور میانگین قیمت نان‌چایی ۱۶ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به عرضه زولبیا و بامیه و نان‌چایی در سوپرمارکت‌ها، افزود: قنادی و شیرینی‌پزی‌ها همواره تحت نظارت بازرسان اداره بهداشت هستند و محصولات تولید شده در این اماکن فقط در قنادی‌ها عرضه می‌شود ولی متاسفانه هر ساله شاهد آن هستیم که افرادی که توانایی پخت زولبیا و بامیه و یا نان‌چایی دارند، پس از طبخ در محل‌های مختلف محصول خود را توسط سوپرمارکت‌ها به مردم عرضه‌ می‌کنند که تضمینی برای بهداشتی بودن این محصولات وجود ندارد و انتظار می‌رود مسئولان امر از بروز این مسئله جلوگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه ۱۳۵ واحد قنادی و شیرینی‌پزی مجوزدار در زنجان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: هر کدام از این واحدها بین دو تا ۲۲ کارگر دارد که اگر میانگین کارگران ماهر فعال در این حوزه ۱۰ نفر در نظر گرفته شود، در مجموع ۱۳۵۰ کارگر در استان وجود دارد که به خاطر مشکلات مالی قنادی‌ها به دلیل تعطیلی در شب عید و زیان قنادان، ۵۰ درصد آنان در معرض تعدیل نیرو و بیکاری هستند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌پزان زنجان یادآور شد: متاسفانه تاکنون قنادان مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و از آنجایی که پیش از عید، فروش نداشتند و حتی در حال حاضر نیز به دلیل ترس مردم از کرونا، فروش به حداقل ممکن رسیده، به مشکلات این بخش افزوده شده و حتی امسال در آستانه ماه مبارک رمضان نیز شکر یارانه‌ای به این صنف اختصاص داده نشده است و شکر با قیمت کیلویی ۷۰۰۰ تومان به صورت آزاد خریداری می‌شود که زیان‌دهی را بیشتر می‌کند.

کد خبر 504458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha