‌دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید-۱۹ داروی ضدعفونی‌کننده تزریق کرد تا ریه‌هایشان تمیز شود.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، در جلسهٔ توجیهی بامداد امروز جمعه ۵ اردیبهشت، بیل برایان‌ مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را اعلام کرد؛ تأثیر ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز «دمای بالا و محیط مرطوب» در تسریع از میان رفتن ویروس جدید کرونا بخشی از این پژوهش بود. وی گفت: «این ویروس در نور خورشید سریعتر می‌میرد.»

اشاره به این نکات سبب شد تا آقای ترامپ که بعد از بیل برایان سخن می‌گفت، راه ‌حل‌های تازه‌ای را که به‌ذهنش می‌رسید، به‌شکل پیشنهاد و پرسش مطرح کند.

ترامپ که از تأثیر دمای بالا در روند از میان رفتن ویروس شنیده بود کنجکاو شد که اگر نوری قوی را به درون بدن بیمار بتابانند چه تأثیری خواهد داشت. وی گفت:‌ «حالا فرض کنید نور شدیدی به تن بیمار بدهیم، حالا چه فرابنفش چه هر نور خیلی قوی دیگری، فکر کنم گفتید که هنوز این کار را امتحان نکرده‌اید»

ترامپ افزود: ‌«فرض کنید این نور را ببرید داخل بدن،‌ حالا یا از پوست یا از یک راه‌ دیگر، فکر می‌کنم گفتید که این را هم امتحان می‌کنید.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

وی افزود: «خب این ویروس می‌رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق‌العاده زیاد می‌شود، پس امتحان کردن این کار جالب است.»

کارشناسان پزشکی به ‌سرعت به این پیشنهادها واکنش نشان دادند. دکتر وین گوپتا، متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

وی گفت:‌ «اشاره به تزریق هرگونه ضدعفونی‌کننده به بدن یا خوردن آن غیرمسئولانه و خطرناک است. این کار شیوهٔ مرسومی است که افراد وقت خودکشی از آن استفاده می‌کنند.»

دونالد ترامپ پیش از این نیز توصیه‌های پزشکی از این دست کرده بود و آخرین مورد آن «مهم» خواندن داروی هیدروکسی کلوروکین برای درمان کرونا بود، که مقامات پزشکی آمریکا علیه آن توصیه نیز هشدار دادند.

ترامپ در این مصاحبه نیز بار دیگر با خبرنگار سی ان ان به مشاجره پرداخت و آنها را شبکه‌ای دروغگو خطاب کرد و گفت حاضر نیست به سوالات سی ان ان پاسخ دهد

کد خبر 504448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    عزیزان من،اخبار چرت آمریکا چه ربطی به ما...داره بیاین مشکلات خودمان را...به حقیقت بیان و حل کنیم.