رئیس انجمن موسیقی همدان با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی مجازی در همدان از رایزنی برای تهیه و فروش آثار هنری هنرمندان مطرح استان و فروش آنها به نفع نیازمندان خبر داد.

موسیقی همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور، انجمن موسیقی شعبه استان همدان با همکاری اساتید و هنرمندان خود توانسته با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع مجازی ضمن پیگیری فعالیت‌های خود، لحظات مفرحی را برای علاقمندان به این هنر فاخر ایجاد کند.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان در این باره اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجمن که از همان اوایل شیوع این ویروس رقم خورد، برگزاری پویش «در خانه بمانیم» بود که طی فراخوانی از همه اهالی موسیقی دعوت کردیم با ارسال کلیپ کوتاهی از آخرین آثار خود ما را همراهی کنند.

«علی آقامحمدی» افزود: در همان سه روز اول بیش از ۱۰۰ اثر کوتاه به دست ما رسید و هنوز هم این کار ادامه دارد. ما در حال نشر این آثار در کانال‌ها و صفحه رسمی انجمن برای عموم هستیم.

وی اجرای کنسرت آنلاین «گروه شهسواران» به سرپرستی «قادر شهسواری» را از جمله اقدامات دیگر انجمن موسیقی استان عنوان کرد و گفت: این کنسرت در ایام نوروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا بدون تماشاگر اجرا و به صورت آنلاین برای علاقمندان در شبکه‌های مجازی کشور نمایش داده شد.

رئیس انجمن موسیقی همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های انجمن موسیقی افزود: برگزاری ورک‌شاپ و جلسات آنلاین پرسش و پاسخ و همچنین رایزنی برای تهیه و فروش آثار هنری (عموماً موسیقی و نقاشی) از هنرمندان مطرح استان و فروش آنها به نفع نیازمندان و بخصوص کارگران فصلی بیکار شده در این ایام از جمله اقدامات دیگر ما است.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که در این ایام متوجه جامعه فرهنگ و هنر از جمله حوزه موسیقی کشور شده، ادامه داد: بحران فعلی حوزه موسیقی استان هم در بخش روانشناسی و هم مالی، خسارت‌هایی به دنبال داشت که از مهمترین آنها می‌توان به تعطیلی آموزشگاه‌ها و قطع درآمد مدرسین موسیقی که عموماً هیچ منع درآمد دیگری ندارند اشاره کرد.

آقامحمدی افزود: اگر در شرایط کنونی حمایت‌های لازم از هنرمندان ما صورت نگیرد، متاسفانه باید شاهد نزول هنر و فرهنگ غنی خود باشیم. امیدواریم با تدابیر مناسبی که از طرف مسئولان اندیشیده و اجرا می‌شود، این نواقص هم رفع شود.

وی گفت: البته این شرایط باعث ایجاد فرصت‌های مقطعی از قبیل تدریس مجازی برخی افراد از طریق اینترنت و فضای مجازی شده است که البته بیشتر شامل حال افراد تازه‌کار و دوستانی است که به دنبال کسب تجربه و حتی مطرح شدن هستند.

رئیس انجمن موسیقی همدان ادامه داد: متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی و آمادگی، جشنواره موسیقی سال گذشته استان به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد که امیدواریم با خارج شدن جامعه از این شرایط بتوانیم هر چه سریعتر این جشنواره را برگزار کنیم.

آقامحمدی افزود: البته در صورت مهیا نشدن شرایط، علاوه بر پیگیری امور جاری و پویش‌های هنری مجازی موثر، جشنواره موسیقی مجازی را در همدان اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 504422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha