رئیس جمعیت هلال احمر شیروان گفت: نجاتگران این جمعیت اعضای یک خانواده ۴ نفره را که خودرو آنان در جریان سیلاب پنجشنبه ‌شب(۴ اردیبهشت ۹۹) این شهرستان غرق شده بود، از مرگ حتمی نجات دادند.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا علیزاده اظهارکرد: در این حادثه که ساعت ۲۳ پنجشنبه‌شب (۴ اردیبهشت) در محل زیرگذر روستای حسین آباد، در ۱۵ کیلومتری غرب شیروان روی داد سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶، به علت ناآشنایی با مسیر در سیل گرفتار شده و خودرو آنان کاملا در آب فرو رفت اما با اقدام به موقع نجاتگران هلال احمر، سرنشینان خودرو که اعضای یک خانواده بودند، نجات پیدا کردند.

وی افزود: خودرو مزبور از روستای حسین آباد عازم شیروان بود که با توجه به جاری شدن سیلاب در زیر پل زیرگذر گیر افتاده بود که به محض گزارش ماجرا، ۲ تیم امداد و نجات هلال احمر، متشکل از هفت نفر به همراه ماشین آلات و تجهیزات لازم به محل اعزام شده و نسبت به نجات اعضای این خانواده اقدام کردند.

علیزاده گفت: به دلیل شدت سیلاب و برای حفظ امنیت، عوامل راهداری نیز برای جلوگیری از ورود آب با تمام امکانات و ماشین آلات خود به بستن این زیرگذر اقدام کردند که این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود و تردد در آن ممنوع است.

سیل محور زیارت به لوجلی شیروان را بست

 فرماندار شیروان گفت: سیل، محور زیارت به لوجلی این شهرستان خراسان شمالی را بست و هم اکنون هیچ ترددی در آن انجام نمی‌شود.

امین رضا مرآتی اظهارکرد: به علت جریان سیل در مسیر شهر زیارت به سمت جنوب این منطقه، زیرگذر حسین آباد، کارخانه قند و بیگان نیز بسته شده است.

وی گفت: از سویی بارندگی و جاری شدن سیل به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده که کارشناسان بزودی برای بررسی آن به منطقه اعزام می شوند.

فرماندار شیروان از مردم خواست با توجه به احتمال بارش‌های رگباری تا امروز جمعه ۵ اردیبهشت آمادگی‌های لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند.

مرآتی افزود: همچنین روستاهایی که در مسیر رودخانه قرار دارند خصوصا بخش قوشخانه، که زمینه بروز خسارت زیاد است به آب نماها توجه داشته باشند که بسته نباشد در غیر این صورت آب به بیرون نفوذ می‌کند و خسارت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شیروان گفت: برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی در روستاهای شیروان بخشداران و دهیاران در حال آماده‌باش هستند.

با ورود یک سامانه بارشی، بارش باران و تگرگ در استان از عصر (پنجشنبه) آغاز شده و تا روز شنبه ۶ اردیبهشت ادامه دارد و در این بازه زمانی دمای هوا هم ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر،   سیلابی شدن مسیل ها و وزش باد شدید را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی برای روز جمعه است.  

اکنون ۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

کد خبر 504395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha