شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان از ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر گذشته و تعداد جان‌باختگان این بیماری نیز به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. با وجود وضعیت امیدوارکننده در برخی نقاط جهان، برخی از کشورها مانند هند با افزایش میزان مبتلایان روبرو هستند.

آمار کرونا 4 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، بنا به آمار رسمی وزارت بهداشت ایران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند. بدین ترتیب شمار بیماران کووید۱۹ در ایران به ۸۷ هزار و ۲۶ نفر رسیده است. به گفته این وزارتخانه همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ نفر دیگر در ایران قربانی ویروس مرگبار کرونا شده‌اند. شمار جان‌باختگان از آغاز شیوع این ویروس در ایران تا امروز ۵۴۸۱ نفر گزارش شده است. بیش از ۶۴ هزار نفر نیز از چنگال این ویروس رهایی یافته‌اند.

تدفین قربانیان کرونا در گورستان ماجوره میلان- آسوشیتدپرس

«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹خورشیدی (۲۳ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می خوانید.

  • شمار مبتلایان آمریکا از ۸۵۰ هزار نفر گذشت

با ثبت ۲ هزار و ۸۶۹ مورد جدید، شمار مبتلایان کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۵۱ هزار و ۵۸۶ نفر رسید. تاکنون در این کشور ۴۷ هزار و ۸۰۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان کرونا در جهان را دارد.

آمار مبتلایان به کرونا در بریتانیا برای دومین روز متوالی افزایش یافت و با ۴ هزار و ۵۸۳ مورد جدید در شبانه روز گذشته به ۱۳۸ هزار و ۷۸ مورد رسید. همچنین بر اساس آمار رسمی در این کشور شمار فوتی‌های کرونا نیز با مرگ ۶۳۸ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۸ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده است.

  • آمار روزانه قربانیان اسپانیا باز هم بالاتر رفت

آمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی افزایش یافت. بر اساس آمار رسمی شمار موارد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ با افزایش ۴ هزار و ۶۳۵ مورد در شبانه روز گذشته به مجموع ۲۱۳ هزار و ۲۴ نفر رسید. همچنین با مرگ ۴۴۰ تن دیگر، در مجموع آمار ۲۲ هزار و ۱۵۷ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در اسپانیا ثبت شد.

  • کاهش مبتلایان روسیه برای سومین روز متوالی

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روسیه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و به ۴ هزار و ۷۷۴ مورد در شبانه روز گذشته رسید. به این ترتیب مقامات روسیه تاکنون ۶۲ هزار و ۷۷۳ نفر مبتلا را در این کشور ثبت کرده‌اند. براساس این گزارش رسمی روز پنجشنبه دولت روسیه، با مرگ ۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان کرونا در سراسر روسیه به ۵۵۵ نفر رسید.

با ثبت ۵۰ مورد مثبت کرونا در شبانه روز گذشته شمار کل مبتلایان این بیماری در افغانستان به هزار و ۲۲۶ نفر رسید. فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه (بهداشت) افغانستان روز پنجشنبه ۴ ثور (اردیبهشت) با اعلام این مطلب گفت که بیشترین موارد تازه در کابل ثبت شده‌است. به طور کلی کابل، هرات، قندهار و نیمروز بیشترین آمار مثبت کرونا در افغانستان را دارند. تاکنون ۴۰ نفر بر اثر این ویروس در افغانستان جان باخته‌ و بیش از ۱۶۰ تن دیگر بهبود یافته‌اند.

  • اوج گرفتن آمار در آلمان؛ شمار مبتلایان از ۱۵۰ هزار نفر گذشت

آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آلمان اوج گرفت، به طوری که در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۱۹۵ مورد جدید در این کشور ثبت شد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور از ۱۵۰ هزار نفر گذشت و به ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ نفر رسید. همچنین بر اساس آمار رسمی، با مرگ ۲۲۹ نفر دیگر، شمار کل جان‌باختگان کرونا در آلمان نیز به ۵ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده است.

  • مرکل: تازه در آغاز راهیم

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گفت کشورش هنوز در ابتدای همه‌گیری کروناست و باید مدت طولانی با آن زندگی کند. وی که خطاب به نمایندگان بوندستاگ، مجلس آلمان سخن می‌گفت تأکید کرد: «ما در مرحله آخر این بیماری همه‌گیر نیستیم، بلکه هنوز در ابتدای آنیم.»
مرکل با اشاره به این که دولت آلمان توانسته است در بحران کرونا زمان بخرد، افزود که از این زمان برای تقویت نظام مراقبت‌های بهداشتی آلمان به‌خوبی استفاده شده است.

  • رشد سریع و نگران‌کننده آمار مبتلایان در هند

سرعت بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در هند مسئولان این کشور را نگران کرده است. در دو روز گذشته آمار مبتلایان در این کشور حدود هزار و ۵۰۰ نفر بوده و در هفته گذشته نیز اغلب چهار رقمی بوده است. در کشور یک میلیارد و ۳۵۰ میلیونی هند از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر به کووید ۱۹ دچار شده و در مجموع ۶۸۱ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

کد خبر 504355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha