سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از حق ایران در پرتاب ماهواره نظامی سپاه در چارچوب توافق هسته‌ای با غرب دفاع کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تاس، ماریا زاخارووا در نشست خبری روز پنجشنبه در مسکو از واشنگتن برای کشاندن ماجرای پرتاب ماهواره نظامی نور به شورای امنیت سازمان ملل بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ انتقاد کرد و آن را یک حقه کثیف خواند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: توافق هسته‌ای ایران را در کاوش فضا محدود نمی‌کند. نه قطعنامه سازمان ملل نه توافق هسته‌ای-برجام نمی‌تواند و نباید حق و توانایی ایران را از پیش بردن برنامه صلح‌آمیز فضایی بازدارد. تلاش‌های بیهوده برخی تحلیلگران واشنگتن برای اینکه نشان دهند موشک‌های ماهواره‌بر تهران می‌توانند کلاهک هسته‌ای حمل کنند ترفندی است که به زودی با روشن شدن واقعیت نقش برآب می‌شود.

زخارووا از پای‌بندی ایران به توافق هسته‌ای به نیکی یاد کرد و گفت: تهران بارها اعلام کرده سلاح هسته‌ای ندارد و همواره به تعهد خود مبنی بر آزمایش نکردن موشک‌های بالیستیک متعهد مانده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر عملکرد برنامه‌های هسته‌ای ایران نظارت و آن را تایید کرده است.

دیپلمات ارشد روسی در پایان سخنانش افزود: به نظر می‌رسد برخی در واشنگتن نمی‌توانند با این واقعیت کنار بیایند که با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ایران، تهران توانسته برنامه‌های خود را پیش ببرد.

کد خبر 504346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sam IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    زنده باد ماریا زاخارووا ،
  • هم وطن AE ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 1
    هزار آفرین بر جوانان قدرتمند ایران زمین،اونایی که میخوان پای ایران را به سازمان ملل بکشند نای دیدن ندارند چشم بصیرت میخواد پمپئو وترامپ ومتحدانش ،دق کنیدوبمیریدکه جز تحریم وظلم به بشریت کاری بلدنیستید،درود برسپاه وارتش قدرتمند ایران،مرگ بر آمریکای شیطان
  • ولی عزیزی RO ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    انشاءالله به فضل الهی فرزندان غیور ولایت در عرصه هوا فضا بازهم پیشرفت های بهتر و چشمگیرتر خواهند داشت به کوری چشم ترامپ قاتل و خمارباز من نظرم اینکه سیاستمداران آمریکایی یه خورده تاریخ ایران رو مطالعه کنن بعدن در تصمیمات خودشان تجدید نظر کنن و من الله توفیق