رئیس سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس جمهور، هرگونه تعجیل در بازگشایی مکان‌های تجمع از قبیل اماکن مذهبی،‌ مدارس،‌ دانشگاه‌ها و... را موجب گسترش بیماری، آسیب رساندن به جان و سلامت مردم، هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور دانست.

مترو بازگشايي

به گزارش همشهری آنلاین، متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی به شرح زیر است:

«ضمن تشکر و تقدیر از زحمات ارزشمند دولت محترم در ساماندهی امور و حل معضلات ناشی از پاندمی بیماری کووید۱۹، از آنجا که این روزها پیشنهادات مختلفی جهت بازگشایی بعضی از مکان‌ها و فعالیت‌ها به جنابعالی و ستاد ملی مدیریت این بیماری  عرضه می‌شود و یقینا تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان و تاریخی ستاد ملی تاثیر قطعی و حیاتی بر هدف اصلی و انسانی " اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان‌ها بر همه امور دیگر" خواهد داشت، به عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور به استحضار می‌رساند با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساسا اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیر قابل کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی،‌ مدارس،‌ دانشگاه‌ها و... موجب گسترش بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد.

یقینا توجه و تبیین دو اصل مهم " حدود ضرورت‌های قطعی در بازگشایی اماکن و مراکز" و نیز " امکان نظارت اجرایی و کنترل اصول بهداشتی فعالیت‌ها در آن مراکز" در سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیم مستقل و علمی و با رعایت مصالح و اولویت مقوله سلامت مردم توسط آن استاد محترم مدنظر و عمل قرار خواهد گرفت.»

کد خبر 504311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    از دست ندونم کاریاشون