مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

به یاد دارم از زمان کودکی درست چند روز مانده به ماه میهمانی خدا شور و شوقی در چشمان اعضای خانواده دیده می‌شد.

ماه رمضان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، پدرم به مسجد محل می‌رفت تا با همفکری هیئت‌امنا برای میزبانی در این ماه مسجد را آماده کنند و در تکاپوی جستن بهترین قاری‌ها و مداحان شهر برای هر چه زیبا قرائت کردن ادعیه مخصوص ماه مبارک رمضان در مسجد بود.

مادرم تقریباً برنامه‌ریزی روزانه برای افطار دادن به فامیل را کرده بود و در ایام این ماه عزیز برنامه نذری دادن را در اولویت همه برنامه‌ها قرار می‌داد. من و خواهرم هم خود را برای حضور در اعتکاف ماه رمضان آماده می‌کردیم و به دوستان می‌سپردیم مبادا غافل شوند و این فضیلت را از دست بدهند.

اما امسال هیچ خبری از این برنامه‌ها نیست و همه باید در خانه‌های خود با روزه‌داری و مناجات انفرادی مهمانی الهی شرکت کنند تا این‌گونه مراقب سلامت خود بوده و اجازه ندهند سلامتی خود و خانواده‌ها به خطر بیفتد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های قابل‌اجرا در ‌ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد: در رزمایش کمک به نیازمندان ۳۰۰۰ بسته تهیه‌شده و در بین افراد شناسایی‌شده توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات در طرح ضیافت همدلی هزینه شده است، افزود: هر بسته شامل گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی و سایر مواد خوراکی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان است که با آغاز ماه رمضان در بین مردم توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه تفسیر نیز از دیگر برنامه‌های تبیین شده در ماه مبارک رمضان است که این ویژه‌برنامه در بقعه امامزاده عبدالله (ع) ضبط‌شده و در شبکه سیمای استانی برای بهره‌مندی مردم شریف پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از جزء خوانی در بقاع متبرکه شاخص استان بدون حضور مردم خبر داد و گفت: برنامه جزء خوانی توسط برجسته‌ترین قاریان انجام‌شده در شبکه سیمای استانی و همچنین به‌صورت مجازی و در کانال‌ها پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری مراسم شب‌های احیا نیز اظهار کرد: در صورت تداوم منع حضور در بقاع، برنامه شب‌های احیا نیز به‌صورت مجازی و بدون حضور مردم با پخش مستقیم در سیمای استان از بقاع انجام می‌شود.

کد خبر 504027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha