مرحله دوم طرح غربالگری بیماری کرونا از دو هفته اخیر در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد آغاز شده است که در این مرحله نیز برای شناسایی افراد پرخطر از طریق سامانه ۴۰۳۰ با جمعیت زیر پوشش تماس گرفته می‌شود.

تلفن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: جمعیت شهروندانی که در حوزه زیرپوشش این دانشگاه در زمره گروه‌های پرخطر و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قرار دارند ۶۴۰ هزار نفر برآورد شده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تاکنون وضعیت سلامتی حدود نیمی از گروه‌های پرخطر ساکن خراسان رضوی در محدوده جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در این استان، قالب مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا بررسی و مشخص شده ‌است.

وی اضافه کرد: گروه‌های پرخطر شامل مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، دیابت، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های قلبی و عروقی و مبتلایان به سرطان و سالمندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، خراسان رضوی گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا با تمامی خانواده‌های ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شد و افراد با علائم مشکوک تحت مراقبت و پیگیری قرار گرفتند.

بحرینی افزود: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا تاکنون ۸۶ درصد از جمعیت پنج میلیونی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست غربالگری کرونا به جز مشهد در بیشتر شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۰۰ درصد جمعیت غربالگری شده‌اند.

هم اکنون بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان شامل گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کد خبر 503871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha