معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بارش‌های خوب در فصل پاییز، زمستان و بهار بسیاری از تالاب‌های فصلی به تالاب‌های دائمی تبدیل شدند و هم اکنون نیز در بسیاری از این تالاب‌ها تا سطحی آب وجود دارد.  

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت جباری، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش‌های خوب در فصل پاییز، زمستان و بهار بسیاری از تالاب‌های فصلی به تالاب‌های دائمی تبدیل شدند و هم اکنون نیز در بسیاری از این تالاب‌ها تا سطحی آب وجود دارد.  

وی تصریح کرد: همزمان با شروع بحران کم آبی در دریاچه ارومیه از اوایل دهه ۹۰، علاوه بر خشک شدن پیکر دریاچه ارومیه، شرایط تالاب‌های فصلی و دائمی به وضعیت قرمز رسید به طوری که تالاب فصلی کاملا خشک و تالاب‌های دائمی همانند تالاب‌های فصلی شرایط مناسبی نداشتند.  

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: به لطف بارش‌ها و نزولات آسمانی در چند سال اخیر و اقدامات ستاد احیا در کنار حال خوب دریاچه ارومیه شاهد نبض زندگی در تالاب‌های استان‌ها هم هستیم.  

جباری گفت: در پی‌بارش‌های مناسب بهار شاهد بهبود زیستگاه‌های حیات وحش و تالاب‌ها هستیم و امسال هم همچون سال‌های گذشته جمعیت پرندگان در استان افزایش یافته است.  

وی اظهار کرد: سال گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه مهاجرت کردند که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به علت بارندگی‌های مطلوب، میزان مهاجرت به همین میزان باشد.  

کد خبر 503864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha