سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

ناکارآمدی سیاست تثبیت دستوری قیمت‌ها که در 3 سال اخیر دولت در بخش صنایع لبنی به کار گرفته، در حال آشکارتر شدن است و این بار خبر از تعطیلی قریب‌الوقوع کارخانجات لبنی می‌رسد

اصرار دولت بر تثبیت قیمت فرآورده‌های پرفروش لبنی در 3 سال اخیر، کارخانه‌های لبنی را به مرز انحلال کشانده است و با وجود انتقادات فراوان تولیدکنندگان و حمایت کارشناسان از آنان، دولت در سال‌جاری هیچ‌گونه انعطافی درخصوص قیمت‌گذاری محصولات لبنی نشان نداده است.

در همین ارتباط، مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی اعلام کرد: صنایع لبنی کشور درصورت حل نشدن مشکلاتشان تا پایان ماه جاری، مجبور به تعطیلی ناخواسته خواهند شد.
به گزارش ایسنا، علی احسان ظعفری افزود: صاحبان صنایع لبنی به مشکلاتی همچون پرداخت نشدن ضرر و زیان واحدهای لبنی در سال گذشته، تثبیت اجباری قیمت‌ها از سال 1384 و مشخص نشدن قیمت مواد لبنی در سال‌جاری اعتراض دارند.

او تصریح کرد: صاحبان صنایع لبنی در گردهمایی اخیر خود، در قطعنامه‌ای خواستند تا پایان ماه اردیبهشت، 3 موضوع پرداخت مابه‌التفاوت قیمت سال گذشته به رقم کارشناسی، مشخص‌شدن قیمت لبنیات و شیر خام در سال‌جاری و خارج شدن محصولات لبنی از شمول قیمت‌گذاری بررسی و حل شود؛ در غیراین صورت کارخانه‌داران مجبور به تعطیلی ناخواسته خواهند بود.

مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی به‌عنوان 2 نهاد مرتبط با این صنعت در گفت‌وگو با صاحبان صنایع لبنی اعلام کرده‌اند که وضعیت فعلی خواست آنها نیست؛ در این صورت چه نهادی مسئول تصمیمات گرفته شده درخصوص صنعت لبنیات است؟

ظعفری با بیان اینکه واحدهای لبنی توان خرید شیرخام به قیمت مصوب کیلویی 290 تومان را ندارند، افزود: ضمن آنکه هیچ دامداری نیز قادر به تولید شیرخام به قیمت کمتر از 400تومان نیست.

کد خبر 50376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز