سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

مدیر حفاظت از مالکیت فکری و صیانت از داده ساترا با تاکید بر بسته شدن ۴ مجرای انتشار غیرقانونی فیلم «خروج» گفت: اگر منتشرکننده غیرقانونی فیلم یک سایت باشد، آن را در یک ساعت و اگر کانال تلگرامی باشد با هماهنگی فتا آن را در ۴۸ ساعت مسدود می‌کنیم.

خروج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر اصغری مدیر حفاظت از مالکیت فکری و صیانت از داده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) درباره انتشار غیرقانونی فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر وظیفه تنظیم‌گری حوزه وی‌اودی‌ها را بر عهده دارد، با توجه به اینکه صاحبان یک فیلم سینمایی بعد از سال‌ها برای اولین بار در کشور به دلیل شرایط و نبود امکان اکران سینمایی، ترجیح دادند آن را به‌صورت اینترنتی اکران کنند، باید از وضعیت اکران این فیلم در این بستر صیانت کنیم.

وی ادامه داد: برای اکران اینترنتی «خروج» ۲ رسانه وی‌اودی پیش قدم شدند، البته همواره وقتی این سامانه‌ها محصولی را منتشر می‌کنند، خطر نقض کپی‌رایت و انتشار غیرقانونی و بدون اجازه از صاحبان آثار هم وجود دارد. پس از آنکه موضوع پیگیری دانلود غیرقانونی «خروج» مطرح شد، با هماهنگی پلیس فتا و معاونت فضای مجازی دادستانی تا به این لحظه ۴ مجرای انتشار غیرقانونی را بسته ایم که شامل ۳ وب سایت و یک بستر آپلود فیلم می‌شود.

اصغری گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم  کانال‌های تلگرامی را رصد کنیم. کارگردان و تهیه‌کننده هم باید نقش فعالتری داشته باشند. ضمن اینکه پلتفرم‌های اکران‌کننده فیلم هم باید کمک کنند. اگر منتشرکننده غیرقانونی فیلم یک سایت باشد، آن را در یک ساعت و اگر کانال تلگرامی باشد با هماهنگی فتا آن را در ۴۸ ساعت مسدود می‌کنیم.

مدیر حفاظت از مالکیت فکری و صیانت از داده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر درباره امکان تبلیغات فیلم‌ها در تلویزیون هم گفت: ساترا با توافقی که با اداره کل بازرگانی صدا و سیما کرده است به فیلم‌های اکران‌شده در ایام تعطیلی سینماها به واسطه شیوع بیماری کرونا تسهیلات ارائه می‌دهد. متاسفانه پیش از این شاهد بودیم موضوع انحصار باعث شد به موضوع رقابت در وی‌اودی‌ها لطمه وارد شود. یعنی صاحبان فیلم‌های دارای پروانه یک مجموعه وی‌اودی را به طور انحصاری برمی‌گزیدند و این سامانه‌ها حق پخش این آثار را خریداری می‌کردند.

کد خبر 503526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاربر مهمان CA ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    آخه تلگرام که فیلتره چجوری میخوایین ببندین فتا هرکاری کنه نمیتونه به تلگرام دسترسی داشته باشه مردومو الکی نترسونید