همه مراکز درمانی و پزشکی به جز حوزه زیبایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

مطب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: اکنون ارائه تمامی خدمات درمانی به جز جراحی‌های زیبایی، پوست و مو و اقدامات غیر اورژانسی دندان‌پزشکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال انجام است.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: از اول اردیبهشت ۹۹ فعالیت مطب‌های پزشکی، کلینیک‌های تخصصی و درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، مراکز فیزیوتراپی، چشم پزشکی و بیمارستان‌ها و سایر مراکز به روال گذشته برگشته است.  

وی اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی در این مراکز پزشکی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده ویژه هر رسته از قبیل رعایت فاصله‌گذاری هوشمند، جلوگیری از ازدحام بیماران در اتاق انتظار، پوشش مناسب، استفاده از ماسک و دستکش برای پیشگیری از ویروس کرونا مورد تاکید است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیت در فعالیت مطب‌های پزشکان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ اعمال شده است و همچنان معتقدیم اگر اقدامات درمانی جنبه فوریت ندارد بهترین گزینه به تعویق انداختن آن از سوی شهروندان است.

انجیدنی افزود: نظارت بر عملکرد و نحوه رعایت استانداردهای حفاظتی و کنترل عفونت در مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی به صورت مستمر و به صورت سخت گیرانه و روزانه انجام خواهد شد.  

نظام پزشکی کلان‌شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و ۸۵۰ نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است.  

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

کد خبر 503514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha