دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

فصل بهار فصل آلرژی هم هست و در حالیکه ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، تفکیک علائم این دو بیماری گاهی مشکل می‌شود.

Allergy

علائم معمول آلرژی  فصلی شامل خارش چشم‌ها، خارش بینی، عطسه، آبریزش بینی و ترشح پشت حلق است. علائم معمولا بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا شامل تب، سرفه، تنگ نفس، خستگی، درد عضلانی، اسهال و گاهی گلودرد است.

تفاوت عمده میان آلرژی و کووید-۱۹ علائم همراه با خارش در آلرژی است- یعنی خارش چشم‌ها، خارش بینی و عطسه کردن. اگر چنین علائم را تجربه می‌کنید به احتمال زیاد دچار آلرژی محیطی هستید، نه  کووید-۱۹.

ضمنا بسیاری از افراد دچار آلرژی آسم هم دارند و دچار حملات تنگ‌نفس و خس‌خس سینه می‌شوند. ازآنجایی‌که این علائم ممکن است نشانه شکل شدید کووید-۱۹ هم باشند، اگر مطمئن نیستید که علت علائمتان حملات آسم همیشگی‌تان است یا اصولاً سابقه آسم ندارید، فوراً با دکترتان تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

ویروس جدید کرونا معمولاً باعث عطسه نمی‌شود. اما اگر عطسه می‌کنید پوشاندن دهان و بینی‌تان با دستمال‌کاغذی یا با گودی آرنجتان برای جلوگیری از انتشار احتمالی ویروس در محیط ضروری است. دست‌هایتان را هم بلافاصله بشویید.

قرمزی چشم یک علامت شایع در آلرژی‌ها است، اما در یک تا سه درصد بیماران کووید-۱۹ هم مشاهده می‌شود. بنابراین اگر فقط دچار قرمزی چشم هستید، احتمال دچار بودنتان به ویروس کرونا کم است. اما اگر قرمزی چشم‌هایتان با سایر علائم شاخص کووید-۱۹ همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر دچار آلرژی یا آسم هستید، مهم است که برنامه درمانی‌تان را به‌دقت دنبال کنید و مراقب علائمتان باشید. میزان بیشتری از داروهای از جمله داروهای استنشاقی‌تان را در خانه ذخیره کنید.

برای به حداقل رساندن علائم آلرژی بهاره باید از عوامل آلرژی‌زا دور بمانید یعنی پنجره‌های خانه را ببندید و لباس‌هایی را که بیرون از خانه پوشیده‌ای بشویید یا عوض کنید. بسیاری از محدودیت‌های فعلی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ماندن در خانه ممکن است به بهبود علائم آلرژی و آسم بهاره شما هم کمک کند.

بالاخره اینکه ممکن است هم آلرژی و هم عفونت ویروس کرونا داشته باشید، بنابراین اگر علاوه بر علائم معمول آلرژی مانند خارش چشم و آبریزش بینی دچار علائمی مانند تب و بدن‌درد و خستگی هم شده‌اید، باید با پزشکتان مشورت کنید.

کد خبر 503307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha