دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

فیلم «هفت و نیم» ساخته برادران محمودی از گزینه هایی ست که به گفته سازندگان آن، بعد از «خروج» روانه اکران آنلاین می‌شود.

فیام هفت و نیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این روزها که سینماها به دلیل شیوع کرونا در تعطیلی به سر می‌برند و پس از اکران آنلاین «خروج»، بحث بر سر اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌های وی‌اودی داغ شده است، برخی بر این باورند که موفقیت‌آمیز بودن چنین اقدامی به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تبلیغات است و یکی از تاثیرگذارترین بسترهای تبلیغات هم تلویزیون است، اما اخیرا، ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) در بیانیه‌ای اعلام کرده است،  فیلم‌های سینمایی اگر می‌خواهند از امکانات تسهیل‌گرایانه‌ تبلیغات در رسانه ملی بهره‌مند شوند باید اکرانی غیرانحصاری و از طریق تعداد قابل توجهی از رسانه‌های دارای مجوز قابل دسترس برای عموم داشته باشند.

نوید محمودی که درصدد اکران آنلاین فیلم «هفت و نیم» به کارگردانی خودش است، در این باره گفت: واقعیت این است که اگر امکان عرضه فیلم در فضای بیشتری برای صاحبان آثار وجود داشته باشد ممکن است از آن طرف عایدات مالی بیشتری هم به همراه داشته باشد، یعنی اگر من بتوانم فیلم خودم را به تعداد بیشتری پلتفرم‌ ارائه کنم تعداد مخاطبانم هم بیشتر می‌شود، اما در شرایط فعلی ما فقط با ۲ پلتفرم وی‌اودی با شرایط مناسب و شناخته‌شده روبرو هستیم.

او با اشاره به عبارت غیرانحصاری در بیانیه ادامه می‌دهد: من با تنوع در بسترهای عرضه و اکران خیلی موافقم، اما باید فضای رقابتی هم وجود داشته باشد که چنین فضایی نیست و کسی که بخواهد فیلمش را عرضه کند چندان اختیار عمل ندارد.
تا دو سال قبل وقتی می‌خواستید حقوق نمایش خانگی فیلم خود را واگذار کنید، پنج، شش مرکز فعال در این زمینه وجود داشت که امکان مذاکره و  گفت‌وگو را فراهم می‌کرد و به یکی از آن‌ها که رقم بهتری پیشنهاد می‌کرد فیلم خود را عرضه می‌کردید، اما الان فضا کاملا تغییر کرده و باید حقوق نمایش خانگی و وی‌اودی را یک‌جا بفروشید در صورتی که نسبت به گذشته رقم‌ها تغییر چندانی نکرده است.  

وی تاکید می‌کند: اگر این امکان وجود داشته باشد که ویترین‌های زیادی برای عرضه داشته باشیم مخاطبان بیشتری خواهیم داشت و امکان بازگشت بخش زیادتری از سرمایه به وجود می‌آید. اما در شرایطی که الان هستیم با حق پخش نمایش خانگی و وی‌اودی کمتر از ۱۰ درصد هزینه فیلم‌های اجتماعی هم برنمی‌گردد اما چاره دیگری نیست.  

نوید محمودی که به تهیه‌کنندگی برادرش جمشید، فیلم «هفت و نیم» را ساخته است اضافه کرد که این فیلم سال قبل در چند جشنواره خارجی شرکت داشته و جوایزی را هم کسب کرده و از آنج‌ا که اکران آنلاین را فرصتی خوب می‌داند، قصد دارد آن را به صورت اینترنتی نمایش دهد و احتمالا «هفت و نیم»  از فیلم‌هایی خواهد بود که بعد از «خروج» روانه اکران آنلاین می‌شود.

 فیلم ماجرای زندگی ۷ دختر افغان و ایرانی را در ۷ اپیزود به صورت سکانس پلان  روایت می‌کند. «هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود، اما هر کدام از آن‌ها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.
ندا جبرئیلی، هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، علی‌رضا کمالی‌نژاد، فرشته حسینی و شیدا خلیق جمعی از بازیگران «هفت و نیم» هستند.
 

کد خبر 503182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha