مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

 رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: پس از اعلام نیاز وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، ۱۱ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری این استان برای کمک به هموطنان و مقابله با ویروس در زمینه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات، تحقیق و توسعه با کادر درمان این استان همکاری می‌کنند.

دانش بنيان كرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود ترکزاده افزود: ۱۰ واحد دانش‌بنیان کرمان در زمینه تولید محلول و ژل‌های ضدعفونی کننده برای جلوگیری از شیوع کرونا و یک واحد در زمینه تجهیزات درمانی و ساخت دستگاه تنفس مصنوعی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری کرمان در صورت نیاز می‌توانند روزانه ۶ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی کننده در اختیار کادر درمانی استان قرار دهند.

 رئیس پارک علم و فناوری کرمان بیان کرد: سرعت اپیدمی جهانی ویروس کرونا موجب شد بیشتر کشورهای دنیا برای مبارزه یا پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک با چالش مواجه شوند و کشور ایران نیز با توجه به شرایط تحریم و چالش‌های اقتصادی از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: تفاوتی که مردم و محققان ایرانی با سایر کشورهای دنیا دارند در حس نوعدوستی و از خودگذشتگی است که همیشه در شرایط بحرانی به کمک دولت و ملت آمده است.

ترکزاده اظهار کرد: محققان و فناوران ایرانی طی روزها و هفته‌های گذشته با تغییر بخشی از فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کارگاهی خود با تمام توان و تخصص خود به کمک حافظان سلامت شتافتند.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در  کرمان در زمینه‌های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

کد خبر 503103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha