شیوع ویروس کرونا سبب شده است بسیاری از رویدادهای مهم جهان برگزار نشود. بیشتر رویدادها اعم از ورزشی، سرگرمی، سینمایی، موسیقایی و غیره در سراسر جهان لغو شده است یا با تاخیر برگزار می‌شود.

کرونا ـ لغو مسابقات بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، از زمانی که سازمان بهداشت جهانی کوویدـ۱۹ را یک بیماری عالمگیر خواند، بیشتر رویدادها در سراسر جهان لغو شدند یا با تاخیر برگزار می‌شوند. همچنین به مردم توصیه می‌شود حتماً فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در خانه بمانند تا از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

تجمع همگانی در بیشتر کشورها مجازات دارد و به دلیل همین اقدامات نیز همه رویدادها تا اطلاع ثانوی لغو شده‌ یا به تاخیر افتاده‌ است. مهم‌ترین این رویدادها بدین شرح است:
 
۱. لیگ برتر انگلیس


بیشتر طرفداران دوآتشه فوتبال اکنون ناراحت‌اند زیرا مسئولان انگلیس تمام مسابقات لیگ را به حالت تعویق درآورده‌اند. طرفداران لیورپول بیش از همه غمگین شده‌اند چون این تیم شانس آن را داشت که بتواند قهرمان لیگ شود (فقط ۲ بازی دیگر تا قهرمانی مانده بود).

گذراندن این دوران برای فوتبالی‌ها بسیار سخت خواهد بود. آن‌ها باید تا اعلام فدراسیون فوتبال منتظر بمانند. لیگ انگلیس فعلاً تا ۳۰ آوریل لغو شده است، اما با توجه به روند این بیماری پیش‌بینی می‌شود این تعطیلی به زودی پایان یابد. سلامت فوتبالیست‌ها مقدم بر هر عنوان و مقامی است.
 
۲. ان‌بی‌اِی


اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) تمام بازی‌های خود را که قرار بود در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ انجام شود به تاخیر انداخت. رودی گوبرت بازیکن تیم اوتا جاز اولین کسی بود که تست کرونایش مثبت اعلام شد (هم‌تیمی او دونوان میشل نیز به کرونا مبتلا شد). 

بازی بین ساکرامنتو کینگز و نیواورلئان پلیکانز که قرار بود در تاریخ ۱۱ مارس برگزار شود لغو شد و بازی‌های تمام لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا به وقفه افتاد. استفان کری بازیکن معروف بسکتبال می‌گوید بازی‌های بسکتبال را می‌شود دوباره برگزار کرد، اما اکنون باید مراقب اطرافیانمان باشیم تا سالم بمانند.
 
۳. کواچلا


جشنواره موسیقی و هنر کواچلا در دره کواچلای کلرادو برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. این فستیوال ۲ هفته‌ای شامل کنسرت‌های مختلف است. دکتر کامرون کیسر دستور لغو این جشنواره را داد و ممکن است زمان آن به چند ماه دیگر تغییر کند.

لغو شدن جشنواره‌های موسیقی که هر سال برگزار می‌شود ناراحت‌کننده است، اما امنیت و سلامت مهمانان، کارکنان و جامعه از همه‌چیز مهم‌تر است.
 
۴. جشنواره گلاستونبری


جشنواره گلاستونبری فستیوالی هنری است که طی پنج روز و در انگلیس برگزار می‌شود. لغو این جشنواره باعث ناراحتی بسیاری از مردم و کسانی شد که از این جشنواره کسب درآمد می‌کردند.

موسسه‌های خیریه و برگزارکنندگان جشنواره ضرر مالی فراوانی را متحمل شدند و کسانی که کار ساخت محوطه فستیوال را انجام داده بودند درآمد چند ماه خود را از دست دادند.

۵. فستیوال کن


فستیوال کن که قبلاً به فستیوال بین‌المللی فیلم مشهور بود در کن فرانسه برگزار و فیلم‌های زیادی از سراسر جهان به این جشنواره معرفی می‌شود. قرار بود این رویداد در تاریخ ۱۲ مه آغاز شود و مسئولان آن به‌رغم شیوع ویروس کرونا تمام تدارکات را آماده کرده بودند، اما این جشنواره به ۱۹ مارس موکول شد.
 
۶. مسابقه یورو ویژن


گفته می‌شود این مسابقه در سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. این مسابقه خوانندگی نیز همچون رویدادهای دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا لغو شد. حدود ۱۸۰ میلیون نفر از ۴۱ کشور جهان از لغو این برنامه ناراحت شدند، اما این تصمیم کسی را شگفت‌زده نکرد زیرا همه از خطرات ناشی از برگزاری مسابقه آگاه هستند.
 
۷. نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی


این روزها مردم بیشتر از همیشه مشغول انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند چون در خانه حبس شده‌اند و باید خود را سرگرم کنند، اما نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در همین زمان لغو شده است. E۳ معمولاً در ماه ژوئن در لس‌آنجلس برگزار می‌شود در حالی که گیمرها از این واقعه بسیار ناراحت‌اند باید گفت که سازندگان و تولیدکنندگان این بازی‌ها نیز دوران سختی را می‌گذرانند.
 
۸. المپیک ۲۰۲۰ توکیو


توکیو واقعاً مشتاق بود بازی‌های المپیک برای دومین بار در تاریخ در آنجا برگزار شود. کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌ها مشترکاً اعلام کردند این رویداد به سال ۲۰۲۱ موکول شده است. پیش از این بسیاری از کشورها گفته بودند برای حفظ سلامت بازیکنان در این المپیک شرکت نخواهند کرد. پیش‌تر چند المپیک به دلیل وقوع جنگ لغو شده بود، اما این اولین المپیکی است که به تاخیر می‌افتد.
 

کد خبر 502854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha